barn til Danmark

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
styx32

barn til Danmark

Indlæg af styx32 » 03.02.2010 19:18:55

Hej

Jeg står og skal have min kones søn til Danmark. men spørgsmål er hvordan jeg gør det smartest ?

1.Hvad kræver det af dokumenter ?
2.Skal man søge fra DK eller skal man forbi ambassaden i Thailand ?
3.Er det bedst og ansøge om visum til sønnen der så kan komme til Danmark hvor man så efterfølgende søger om opholdstilladelse ??
4.Er der tilknytningskrav for et barn?

fundiver199

Re: barn til Danmark

Indlæg af fundiver199 » 04.02.2010 09:17:08

1) De samme som der kræves for en voksen samt formentlig en underskrevet tilladelse fra begge barnets forældre.

2) Proceduren er fuldstændig den samme, som hvis det er en voksen, der søger om visum eller opholdstilladelse. Dog skal barnet naturigvis være repræsenteret af en voksen, når det søger.

3) Hvad smager bedst, flæskesteg eller chokolade? Det vil forskellige mennesker jo nok have en forskellig mening om, og sådan er det også her.

4) Ja i nogle tilfælde. Du kan læse om reglerne for familiesammenføring med børn her:

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... /boern.htm

diddy

Indlæg af diddy » 04.02.2010 09:32:30

hej styx32

jeg har netop lige skrevet lidt om det her: viewtopic.php?f=4&t=4524

noget jeg glemte at skrive er at alle dokumenter skal selvfølgelig oversættes til engelsk og legaliseres efterfølgende, på samme måde som da din kone skulle have visum, først oversættes og så stemples ved foreign affairs of thailand, og så godkendes på ambassaden efterfølgende, så det vil tage lidt tid samt koste lidt for at få alle papirene i orden.

/diddy

shjshj

Indlæg af shjshj » 08.02.2010 13:05:14

Min Thailandske kone og jeg har lige været det hele igennem, Så hermed svar på dine spørgsmål:

1. Er der gået max. 2 år fra din kone fik opholdstilladelse skal følgende dokumenter fremskaffes:

- fødselsattest på barnet. Kopi af barnets pas, Erklæring fra et thailandsk distriktkontor vedr. forældremyndighed (Por kop 14). Alle nævnte dokumenter skal oversættes af en certifiseret oversætter og stemples af foreign affairs i Bangkok ( I kan trygt bruge de oversætter som står uden foran foreign affairs)

Er der gået mere end 2 år siden din kone fik opholdstilladelse skal der endvidere vedlægges.....Boligkontrakt samt udtalelse fra kommunen.

2. Søg fra Danmark. Barnet behøver ikke at være I DK når ansøgning indgives.

3. Om I først søger om visum og efterfølgende om opholdstilladelse er selvfølgelig op til jer selv. Set ud fra et integrationsmæssigt synspunkt ville jeg hvis jeg var jer søge om opholdstiladelse med det samme. Det der med visum bliver noget bøvlet noget mht til barnets skolegang samt syge/rejseforsikringer. Vi søgte om familiesammenføring med min kones børn i Okt-2010 og fik opholdstilladelse 4 uger efter. Havde vi søgt om visum først ville der gå 3 mdr.

4. Tilkytningkravet stilles først når man søger senerer end 2 år efter at moderen/faderen fik opholdstilladelse.Her vil man så gå ind og kigge på barnets tarv, om hvad der er bedst for barnet at være i Thailand eller DK. Tiden som er gået siden moderen fik opholdstilladelse samt barnets alder vil indgå med væsentligt betydning i denne vurdering. Man skal forklarer hvorfor man har ventet med at tage barnet herop. En anden væsentligt ting er om barnet har kontakt til den anden forældre i hjemlandet.

Min kones børn er henholdsvis 10 og 13 år og vi havde ventet mere end 2 år med at få dem til DK.

Har I ventet mere end 2 år skal I virkelig tænke over hvad I skriver i ansøgningen. Jeg vil gerne være behjælpelig med dette såfremt i har behov for dette.

shjshj

Indlæg af shjshj » 08.02.2010 13:08:28

.....Glemte lige og sige at dokumenterne IKKE skal legaliseres af Ambassaden men kun af foreign affairs. Forvent at de hele kommer til at koste ca. 10.000 THB.

Besvar