processuelt ophold. ud- og indrejse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Re: processuelt ophold. ud- og indrejse

Indlæg af dotGusten » 03.02.2010 12:51:05

Kroshka skrev:Jeg tror ikke det er et problem at komme ind i Danmark igen, hvis man f.eks. flyver Kbh.-Bangkok og retur. Men du må altså i pricippet ikke sætte din fod på Schengen grund - og f.eks, ej heller få et nationalt visum til f.eks. Polen.
Jeg håber ikke du har tænkt dig at teste din hypotese?

Kroshka
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Kroshka » 03.02.2010 12:55:18

Jeg har da tænkt mig at finde ud af hvordan reglerne er - og hvad man må og ikke må - og så handle efter det.. Men det er jo som vanligt svært at finde entydig information og hoved og hale. Men nej, jeg ville ikke risikere noget - det vil da være for dumt..

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 03.02.2010 17:49:05

Kroshka skrev:Jeg tror ikke det er et problem at komme ind i Danmark igen, hvis man f.eks. flyver Kbh.-Bangkok og retur. Men du må altså i pricippet ikke sætte din fod på Schengen grund - og f.eks, ej heller få et nationalt visum til f.eks. Polen.

Så den eneste mulighed er hvis US vil give dig et specielt visum, så du kan rejse i Schengen... og det vil de næppe.
Den eneste mulighed er at få en tilbagerejsetilladelse hos Udlændingeservice, og at lade rejsen gå direkte fra Danmark til et land udenfor Schengen. Tilbagerejsetillladelsen fungerer da som et nationalt begrænset dansk visum, der giver ret til èn indrejse i Danmark men ikke i nogen andre Schengenlande.

Hvis man får en tilbagerejsetillladelse samt et visum til Thailand (eller er visumfri i Thailand), kan man altså holde ferie i Thailand, hvis man flyver med et selskab, der ikke mellemlander i andre Schengenlande undervejs. Det kunne f.eks. være SAS, Thai, Aeroflot m.fl.

astra16V

Indlæg af astra16V » 06.02.2010 20:41:46

Hej Kroshka !

Hvorfor spøger du om det ?? du har jo fået det samme svar hos os ??

Mvh.
Astra16V

krikris
Geografisk sted: denmark

Re: processuelt ophold. ud- og indrejse for Eu ret ansøgere

Indlæg af krikris » 06.02.2010 22:53:30

Hvad med os som har en ægtefælle som søger i følge EU retten. De har jo en ret til at være her...og er ikke på process ophold
F. eks min mand som har svensk opholdskort men som har søgt opholdskort i DK;
Ifølge skatteverket i Sverige er han stadig reg i Sverige da han endnu ikke har fået sit danske cpr nr ved det pga af ansøgning om SINK som belv afslået med den begrundelse at vi har en lejlighed i Sverige og min mand ifølge folkbokføringen stadig er reg der....
Kan han teroretisk rejse på vinterferie i Sverige....han bor jo der....selvom jeg bor i DK?

N17

Indlæg af N17 » 28.03.2010 18:05:34

Kroshka skrev:Jeg har da tænkt mig at finde ud af hvordan reglerne er - og hvad man må og ikke må - og så handle efter det.. Men det er jo som vanligt svært at finde entydig information og hoved og hale. Men nej, jeg ville ikke risikere noget - det vil da være for dumt..
Hej jeg vil høre om du har fundet ud af noget mere ang reglerne?

Besvar