hej til jer alle:
l
jeg tænker, om der er nogle som vil dele deres erfaringer med mig, omkring (ot,) min kæreste og jeg er ved at tilrettelægge at hun kommer til danmark i 40 dage på visum.
vi vil gifte os, søge om (ot)til hende et par dage efter vi er gift, mens hendes visum fortsat er gyldig.
vi mener vi kan opfylde alle (us) krav.
men jeg ved også det er en meget hurtig proces.-- og den måde, vi handler på ikke er efter bogen, da man som udgangspunkt skal søge om (ot) fra hendes land.
jeg forstår at, hvis vi aflevere ansøgning hos (us) i københavn, at de kigger alle dokumenterne i gennem, for at se om alt er i orden, vel mens vi er der.--- vi forventer at vil aflevere dokumenterne hos det lokale politi, jeg ved ikke om procceduren er den samme der.
mit spørgsmål er, at hvis de kigger på dokumenterne,mens vi er til stede, og de naturligvis kan se vi netop er gift for et par dage siden, og søger (ot) med det samme, så ved myndighederne også at det har været tilrettelagt, før min kæreste ankom til danmark.
vil myndighederne så kunne nægte at modtage ansøgning om (ot) og overhovedet ikke behandle den???eller skal de under alle omstændigheder behandle ansøgning om (ot)?? og naturligvis skal min til den tid kone forlade danmark, når hendes visum udløber, og ikke nogen processuelt ophold, mens ansøgning behandles.
jeg må sige, at vi har rent mel i posen, lige bortset fra fremgangsmåden ikke er helt korrekt.---- men fundiver har svaret mig engang her i forum at det heller ikke er ulovligt at søge om (0t) fra danmark, jeg fornemmer selv at myndighederne kan føle at det er for hurtigt og nøje tilrettelagt og måske slet ikke vil behandle ansøgningen, ja og det har de så ret.
jeg ved også at min kæreste skal passe meget på ikke at røbe noget om hendes/vores hensigter om at hun vil forsøge at blive i danmark, ved ansøgning om visum.
jeg takker for et svar-- og beklager det lange indlæg.
tomat
giftes og (fs)
Re: giftes og (fs)
det er godt nok et halv gammet indlæg - men du har jo ikke fået et svar. Der er intet i vejn for at indlevere FS dagen efter I er blevet gift i DK. Og ved Fyns Politi løb de også lige tingene i gennem for at se om alt var med, hvorefter vi fik en kvittering (som så gav midlertidig ret til at opholde sig i landet på processuelt ophold indtil man fik det officielle kvitteringsbrev fra US).