skal jeg ringe?
skal jeg ringe?
Hej forum.
Som lovet ville jeg holde jer opdateret med vores sag.
Min kone er som sagt her på visum,( ikke mere) hun ankom 6.sep og vi ansøgte og indgav FS dokumenter 12 nov. De var meget overvældet over vores fine indekserede mappe med alle dokumenterne. De sagde at der bestemt ikke manglede noget.
Jeg havde tænkt mig at ringe på fredag da der næsten er gået en måned, for ligsom at høre om de mangler noget. Vi fik jo bare et stempel i passet, men ikke noget udlændinge nummer.
Jeg læser og hører om andre som får kvitterings brevet allerede efter 2-3 uger. Skal jeg bekymre om de overhovedt har kigget på vores sag?
Det er jo første gang min kone er på besøg her i Danmark, hun var her 2 1/2 måned før vi ansøgte så hun kunne få lidt tilknytning på + kontoen. Hun har allerede lært en del og er glad for DK.
Mvh H
Min kone er som sagt her på visum,( ikke mere) hun ankom 6.sep og vi ansøgte og indgav FS dokumenter 12 nov. De var meget overvældet over vores fine indekserede mappe med alle dokumenterne. De sagde at der bestemt ikke manglede noget.
Jeg havde tænkt mig at ringe på fredag da der næsten er gået en måned, for ligsom at høre om de mangler noget. Vi fik jo bare et stempel i passet, men ikke noget udlændinge nummer.
Jeg læser og hører om andre som får kvitterings brevet allerede efter 2-3 uger. Skal jeg bekymre om de overhovedt har kigget på vores sag?
Det er jo første gang min kone er på besøg her i Danmark, hun var her 2 1/2 måned før vi ansøgte så hun kunne få lidt tilknytning på + kontoen. Hun har allerede lært en del og er glad for DK.
Mvh H
Re: skal jeg ringe?
Hej.hrohibil skrev:Hej forum.
Mvh H
Hvis i har ventet 1 mnd så kommer brevet om en måneds tid og blir højst sandsynligt efterfuldt af en besked om at i skal lave en bankgaranti. Så i behøver ikke at ringe men i kan derimod starte med at finde de 60.000 kr frem fra madrassen.
Vi havde også orden i ansøgningen og vi fik begge breve inden 1,5 mnd. Så du skal nok ikke regne med 2-3 uger
Vh
Tak keff.
Det er jeg glad for at høre.
Jeg har snakekt med banken ( Danske Bank) ang de 60 kilo, og de sagde når/hvis jeg får brevet om at stille garantien, så skulle jeg bare tage dokumentet med ned til ned til banken. Jeg synes egentlig ikke at det lød så dårligt med at skulle betale 300kr hver kvartal for at få lov til at fryse pengene hos dem.
Jeg er bare så nervøs for at hun ikke opfylder tilknytningskravet, da det er første gang hun er her.
Mvh H
Jeg har snakekt med banken ( Danske Bank) ang de 60 kilo, og de sagde når/hvis jeg får brevet om at stille garantien, så skulle jeg bare tage dokumentet med ned til ned til banken. Jeg synes egentlig ikke at det lød så dårligt med at skulle betale 300kr hver kvartal for at få lov til at fryse pengene hos dem.
Jeg er bare så nervøs for at hun ikke opfylder tilknytningskravet, da det er første gang hun er her.
Mvh H
Selv tak.hrohibil skrev:Tak keff.
Jeg er bare så nervøs for at hun ikke opfylder tilknytningskravet, da det er første gang hun er her.![]()
Mvh H
Jeg fik også lavet garantien i Danske bank (kbh) og jeg skulle betale 600.- som ENGANGSBELØB og dermed basta,så spørg dem lige igen hvordan det ellers kan gøres,det skal dog siges at jeg havde pengene på forhånd.
Jeg tør ikke udtale mig om hvordan/hvornår de kigger på tilknytningssager.Jeg er over 28 år .Men mon ikke at det går glat hvis i har alle papirene iorden.
Du skal nok stadig forvente 10 uger før det første brev kommer.
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Som jeg læser dine indlæg i forum, vil I ikke komme i infight med tilknytningskravet, så du behøver ikke være nervøs.
Årsagen er, at du selv har maksimumpoint på tilknytningskontoen. Din partner skal derfor blot have en lille smule tilknytning til Danmark, for at hele kravet er opfyldt. Den smule tilknytning det kræver, kan et enkelt besøg på visum opfylde. Da din partner allerede er her nu, er kravet således allerede på nuværende tidspunkt opfyldt.
Årsagen er, at du selv har maksimumpoint på tilknytningskontoen. Din partner skal derfor blot have en lille smule tilknytning til Danmark, for at hele kravet er opfyldt. Den smule tilknytning det kræver, kan et enkelt besøg på visum opfylde. Da din partner allerede er her nu, er kravet således allerede på nuværende tidspunkt opfyldt.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
AminaTariq
Nu bliver jeg helt forvirret.
Hvis man som den der bor her i DK er fyldt de 28 år og dermed opylder tilknytningskravet fuldt ud skal ens ægtefælle som bor i udlandet så have en smule tilknytning til DK før man kan opfylde punktet?
Jeg troede det var nok at jeg opfyldte det.
Hvis man som den der bor her i DK er fyldt de 28 år og dermed opylder tilknytningskravet fuldt ud skal ens ægtefælle som bor i udlandet så have en smule tilknytning til DK før man kan opfylde punktet?
Jeg troede det var nok at jeg opfyldte det.
-
fundiver199
Hvis du har været dansk statsborger i 28 år eller har boet i Danmark i 28 år, så stilles tilknytningskravet slet ikke. Så hvis du opfylder èn af de to ting, så behøver din ægtefælle ikke at have nogen tilknytning til Danmark.
Derimod er din alder irrelevant, da det er antallet af år med dansk statsborgerskab og/eller bopæl i Danmark, som er afgørende i den såkaldte "28-års regel".
Derimod er din alder irrelevant, da det er antallet af år med dansk statsborgerskab og/eller bopæl i Danmark, som er afgørende i den såkaldte "28-års regel".
-
AminaTariq
Nå ja glemte at tilføje dansk statsborger. Jeg er dansk statsborger på 30 år så det er fint.
-
fundiver199
Ja hvis du har været dansk statsborger fra fødslen og er 30 år, så stilles tilknytningskravet ikke i jeres tilfælde. Men man kan jo også skifte statsborgerskab i løbet af sit liv, så det er ikke alle, der kan se bort fra tilknytningskravet, bare fordi de er danske statsborgere og er fyldt 28 år.
Hvis man f.eks. er kommet til Danmark som 8-årig og er blevet dansk statsborger som 18-årig, så bortfalder tilknytningkravet først, når man har boet 28 år i Danmark, d.v.s. tidligst når man bliver 36 år (8+28).
Hvis man f.eks. er kommet til Danmark som 8-årig og er blevet dansk statsborger som 18-årig, så bortfalder tilknytningkravet først, når man har boet 28 år i Danmark, d.v.s. tidligst når man bliver 36 år (8+28).