Hej alle sammen.
Jeg har en kæreste fra´Kina som studerer her i DK og er under 24 år. Jeg har selv dansk statsborgerskab og er født i DK. Har tidligere skrevet et indlæg.
Vi påtænker os at bruge Sverigeløsningen.
Men jeg har lige to spørgsmål og håber på at I KAN hjælpe.
Er det lige meget hvor man bliver gift henne?
Hvad nu hvis hun bliver gravid lige nu og hun stadig har sin tidsbegrænset opholdstilladelse, vil der bliver taget hensyn til dette, gvis man søger om FS i DK?
På forhånd tak!
Under 24 år og bliver gravid
-
fundiver199
Re: Under 24 år og bliver gravid
Ja så længe ægteskabet er lovligt og anerkendes af det pågældende lands myndigheder.Pandaball skrev:Er det lige meget hvor man bliver gift henne?
Nej det spiller ingen rolle. At I har et barn sammen forhindrer jer jo ikke i at bosætte jer i Kina, og et fællesbarn kan derfor ikke begrunde, af nogle af de mange regler og krav fraviges.Pandaball skrev:Hvad nu hvis hun bliver gravid lige nu og hun stadig har sin tidsbegrænset opholdstilladelse, vil der bliver taget hensyn til dette, gvis man søger om FS i DK?
Til gengæld kan der dispenseres fra 24-års reglen, hvis du har en uddannelse, som gør din arbejdskraft "værdifuld" for Danmark, den såkaldte positivliste. Og der kan også dispenseres, hvis du i Danmark har samkvem med et "særbarn", d.v.s. et barn fra et tidligere forhold. Dette barn kan du jo nemlig ikke tage med dig til Kina, idet du så vil berøve barnet sin mulighed for samkvem med sin mor. Du kan læse om dispensationsmulighederne på www.nyidanmark.dk