har læst så meget rundt på forskellige sider, og herinde at jeg er helt rundtosset
Jeg er dansk statsborger og vil gerne giftes med min amerikanske kæreste. Jeg er p.t studerende, og vi har ikke de 60.011 kr til garantien, men min plan er evt at holde et semester pause, flytte til tyskland og arbejde for at opfylde FS efter eurettens krav om 10 ugers ophold/arbejde i andet euland. Han kan komme til dk på 3 mdrs visa, hvilket vi bruger til at gifte os i dk, og bagefter søge om FS efter eu-retten.
Vil dette kunne lade sig gøre
Og hvis ja, hvor længe skal han opholde sig i tyskland
ydermere har jeg spørgsmål ang arb eller/og studere i tyskland. Da mine forældre bor tæt på grænsen ville jeg kunne bo i tyskland og arbejde de min 10-12 timer ugentligt der kræves i tyskland, og samtidig tage nogle timer i danmark. Er dette i konflikt med nogle af reglerne? forudsat at jeg bor i tyskland.
ELLER:
har også en mulighed for at udføre mit praktikophold (ulønnet og som studerende) i tyskland, men kan jeg stadig være studerende, bo i tyskland, og så blot ha et fritidsarbejde (de min 10-12 uger ugentligt), vil dette gælde, eller vil jeg så blive set som studerende...
håber der er nogle venlige mennesker derude der kan få mit puslespil til at gå op, ved at svare mine spørgsmål..
puha har haft mange søvnløse timer, fordi vi ikke aner hvordan vi skal gøre det, uden at skulle hoste op med 60.011kr..
Mvh Carinita
(vil ikke så gerne flytte til og bo i sverige selvom det også kunne være en mulighed at søge efter de svenske nationale regler og derefter søge til dk...)