Jeg er 23 (24 når vi har tænkt os at ansøge i Feb '10) født og opvokset her og har helt og aldeles etnisk danske forældre, og jeg har det meste af min familie i Danmark og ingen i USA.
Min kæreste (ægtemand om tre uger) er amerikaner, 28 år og har boet hele sit liv i USA og har sin familie dér.
Jeg er rimeligt sikker på, at vi godt vil kunne opfylde kravene eller i hvert fald løse evt. komplikationer ifht. bolig, forsørgelse og bankgaranti. MEN tilknytningskravet er jeg lidt bekymret for.
Vi lærte hinanden at kende under mit studieophold (5md) ved et amerikansk universitet for 2 år siden, uden rigtigt at blive kærester pga 24 års regel, studier osv., men har haft kontakt siden. Jeg var i USA i foråret i år i en måned, hvor vi blev rigtigt kærester, dernæst kom han på besøg her i august i tre uger, og nu er jeg på vej over at besøge ham i tre uger i næste måned, her planlægger vi at blive gift, og så er planen at han så skal komme og vi kan søge om FS til februar når jeg bliver 24.
Altså teknisk set har jeg selvfølgelig tilbragt mere tid i USA end han har i Danmark. Men vi snakker jo altså ca et halvt år.
Er det virkeligt nok til at vi samlet set har større tilknytning til USA og derfor ikke kan få FS før om flere år når, nu jeg endeligt bliver 24?
Er der noget vi kan gøre for at optimere vores situation ifht tilknytningskravet? Skal vi udskyde brylluppet til han kommer i februar, gør det nogen forskel om det foregår i DK eller USA?
Kan han blive her 89 dage inden vi indsender ansøgningen, så har han da så meget tilknytning?
Vi har begge universitetsuddannelser (ikke på positivliste), jeg er pt igang med en kandidatuddannelse (i engelsk, desværre, så det kan jeg nok ikke lyve mig fra). Men min kæreste er igang med at lære dansk med Rosetta Stone
Vil blive utroligt glad for en vurdering, da jeg ind i mellem er lige ved at miste modet og jo bare efterhånden ønsker Skype hen, hvor peberet gror (ikke at jeg er utaknemmelig, det er en fantastisk opfindelse).
Mvh. Marie