familiesammenføring
familiesammenføring
Hej
Jeg står og skal have søgt familiesammenføring her om et par dage. Mit spørgsmål går på
Skal man selv give sig i kast med at udfylde de forskellige papirer.
Eller skal man gøre brug af indvandrerådgivningen eller en advokat sådan at man er sikker på at alt er som det skal være.
Hvad har i andre gjort ?
Jeg står og skal have søgt familiesammenføring her om et par dage. Mit spørgsmål går på
Skal man selv give sig i kast med at udfylde de forskellige papirer.
Eller skal man gøre brug af indvandrerådgivningen eller en advokat sådan at man er sikker på at alt er som det skal være.
Hvad har i andre gjort ?
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Re: familiesammenføring
Næsten alle gør det selv.
Det er kun hvis man har nogle meget specielle forhold, at man har brug for hjælp.
Ansøgningsskemaet har en masse vejledninger til, hvordan det skal udfyldes, og du kan jo starte med at printe et skema ud, som du bruger som kladde.
Og hvis der så alligevel er noget du kommer i tvivl om, kan du stille et mere specifikt spørgsmål her.
Det er kun hvis man har nogle meget specielle forhold, at man har brug for hjælp.
Ansøgningsskemaet har en masse vejledninger til, hvordan det skal udfyldes, og du kan jo starte med at printe et skema ud, som du bruger som kladde.
Og hvis der så alligevel er noget du kommer i tvivl om, kan du stille et mere specifikt spørgsmål her.
Hej
Kan i oplyse om hvilke papirer der skal afleveres når man er gift ?
mener selv jeg har udfyldt det hele men kommer lidt i tvivl.
Kan i oplyse om hvilke papirer der skal afleveres når man er gift ?
mener selv jeg har udfyldt det hele men kommer lidt i tvivl.
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... soeger.htm
Hvis du selv udfylder den, kan du vælge den danske FA1 (hvis det "kun" er ægtefællesammenføring)
Der er en "huskeliste" nederst i ansøgningspakken, hvor der står hvilke papirer man skal medbringe.
Mvh. Delfinus
Hvis du selv udfylder den, kan du vælge den danske FA1 (hvis det "kun" er ægtefællesammenføring)
Der er en "huskeliste" nederst i ansøgningspakken, hvor der står hvilke papirer man skal medbringe.
Mvh. Delfinus
-
dotGusten
- Kontakt:
Prøv at skrive en liste med de papirer du har tænkt dig at vedlægge. Så vil du få svar på om du har glemt at vedlægge noget.
Hvis du indgiver ansøgningen personligt i Udlændingeservice i Ryesgade, er der en checkliste, som ekspedienten udfylder. Så hvis du er usikker på, om du har nok med, kan det anbefales at møde frem i Ryesgade.
Hvis du indgiver ansøgningen personligt i Udlændingeservice i Ryesgade, er der en checkliste, som ekspedienten udfylder. Så hvis du er usikker på, om du har nok med, kan det anbefales at møde frem i Ryesgade.
Jeg bor desværre i Aalborg
Så må håbe det lokale politi gør det samme.
Så må håbe det lokale politi gør det samme.
-
dotGusten
- Kontakt:
Det er vel ikke noget problem at bo i Aalborg?
Der kører tog til København flere gange om dagen, ligesom SAS, Cimber og Norwegian flyver til København.
En lille sviptur med ankomst torsdag morgen til København, fremmøde i Ryesgade når der åbnes, og evt. mulighed for at komme igen om eftermiddagen eller fredag, hvis der er nogle dokumenter der mangler.
Overnatning på et hotel, hvor der er kopimaskine ...
Eller prøv at skrive en liste med de dokumenter, du har læst dig til, skal med.
Der kører tog til København flere gange om dagen, ligesom SAS, Cimber og Norwegian flyver til København.
En lille sviptur med ankomst torsdag morgen til København, fremmøde i Ryesgade når der åbnes, og evt. mulighed for at komme igen om eftermiddagen eller fredag, hvis der er nogle dokumenter der mangler.
Overnatning på et hotel, hvor der er kopimaskine ...
Eller prøv at skrive en liste med de dokumenter, du har læst dig til, skal med.