Advokat!
Re: Advokat!
Vi har brugt City advokaterne - adv. Aage Kramp tlf. 33 11 08 22. De bor godt nok i Kbh men man kan jo klare det meste over telefonen. Vi har fået en god og proffessionel behandling.
hej tak for det. sendte en mail til en advokat fra Advodan.dk det er i århus. sendte sagen kort og hun vejledte mig på mail, men vil jeg skal møde op til et personligt møde, en time for 1000kr.... hmm. det kan blive dyrt.... men hun forsikre mig om at hun kan komme med vejledning til om mig og min kæreste kan få fs..
@Malene
Slå koldt vand i blodet, og kik dig lidt rundt herinde, her finde du svar på stort set alt.
Det kan godt betale sig at undersøge selv, og ikke betale sig det, ansvaret, det har du i sidste ende stadig selv.
Det kan godt være lidt uoveskueligt i starten, men det er altså ikke så slemt.
Tag det hele i små steps, til sidst står du på toppen af trappen, og har vundet kampen
Slå koldt vand i blodet, og kik dig lidt rundt herinde, her finde du svar på stort set alt.
Det kan godt betale sig at undersøge selv, og ikke betale sig det, ansvaret, det har du i sidste ende stadig selv.
Tag det hele i små steps, til sidst står du på toppen af trappen, og har vundet kampen
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Er fuldstændig enig med DBS. Vi har så meget viden om familiesammenføringsreglerne herinde på ÆUG, så de svar vi kan give ganske gratis, er mindst lige så gode som den en advokat skal have vingen af en jetjager for at svare på.
At vi har mindst lige så stor erfaring med det, hænger naturligvis sammen med, at vi har oplevet reglerne på egen krop, og deraf kan guide andre gennem junglen af regler. Samtidig er vi altid opdateret på seneste nyt. Så læg bare dine spørgsmål herinde, så får du svar du kan bruge til noget.
At vi har mindst lige så stor erfaring med det, hænger naturligvis sammen med, at vi har oplevet reglerne på egen krop, og deraf kan guide andre gennem junglen af regler. Samtidig er vi altid opdateret på seneste nyt. Så læg bare dine spørgsmål herinde, så får du svar du kan bruge til noget.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Trådstarter har behov for mere hjælp end bare lige det mest basale:DBS skrev:@Malene
viewtopic.php?f=11&t=3335
-
Kim P. Nyberg
- Kontakt:
Ok, har kigget lidt i den anden tråd, og må erkende, at jeg nok ikke kan bidrage med noget brugbart i den omtalte situation. Der er en advokat med speciale i asylret nok bedre.
hej:-) ja vi har som dot g, en meget kompliceret sag.... Min kæreste har lige fået svar fra sin advokat, om at der ikke er nogen chance for ham for at få ophold i norge... og hvis han søger asyl i andre lande i europa så ender han i norge igen, og der vil de med stor sansynlighed sende ham tilbage til irak. jeg har fået rigtige gode svar om havd vi skal gøre i den anden tråd. men jeg tror ikke på at de vil sende min kæreste til isreal, bare fordi hans forældre er der( men håber på det, hvis det ender med han bliver sendt til udlandet)... så har kontaktet en på kommunen, vedr. om det er muligt for os at blive gift her i dk. venter på svar. advoktaen jeg har kontakt med i dk, siger hun kan hjælpe mig med at udfylde papire mht til at søge om at blive gift. men nu venter jeg lige på kommunen svare, og så tror jeg vi sender en ansøgning om at blive gift, og tager den derfra. for det er muligt for os at sæge fs mens han er her i dk, men om det blir til et klart afslag, kan jeg ikke vide. vi bliver simpelthen bare nød til at prøve nogen af de ting...
-
Kim P. Nyberg
- Kontakt:
Den eneste umiddelbare mulighed jeg ser i det her, er, at Malene benytter sig af sine EU-rettigheder og flytter til enten Tyskland eller Sverige i 10 uger, og gifter sig med ham et eller andet sted. Dette betyder nemlig, at hun ikke skal spørge om lov til FS. Det er derimod en egentlig RET hun har, så de kan leve sammen i et EU/EØS-land uden frygt for at han bliver udvist.
kan bare ikke lade være med at tænke på, om det overhovedet er muligt for os at gifte os her i landet, og så søge fs, efter danske regler.???? er jo igang med min uddannelse, og vil derfor ikke flytte ud af dk. men det er nok lidt usansynligt at drømme om en godkendelse af fs, i vores sag:-(
-
Kim P. Nyberg
- Kontakt:
At søge efter danske regler udfra de omstændigheder, som du har beskrevet i den anden tråd, tror jeg bestemt også er helt udelukket. Desværre.