HJÆLP MIN MAND HAR SVÆR INFLUENZA, HVOR KAN VI GÅ TIL LÆGE?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lenepigen

HJÆLP MIN MAND HAR SVÆR INFLUENZA, HVOR KAN VI GÅ TIL LÆGE?

Indlæg af Lenepigen » 23.08.2009 18:01:46

ægtet visur
Senest rettet af Lenepigen 31.12.2020 17:16:53, rettet i alt 1 gang.
Du skal yde for at nyde, jeg ved jeg kommer til at nyde meget så :-)

fundiver199

Re: HJÆLP MIN MAND HAR SVÆR INFLUENZA, HVOR KAN VI GÅ TIL LÆGE?

Indlæg af fundiver199 » 23.08.2009 18:13:54

Du skal gøre fuldstændig, som du ville gøre, hvis det var dig selv, der var syg. D.v.s. hvis han har brug for hjælp allerede i aften, så må du ringe til lægevagten eller tage hen til den nærmeste skadestue. Og af de to muligheder, der er lægevagten nok det rigtige valg, når det drejer sig om noget, I tror er en influenza.

Kan det vente til i morgen tidlig, så kan du i stedet kontakte en praktiserende læge i kommunen, hvor I bor, f.eks. din egen læge.

keff

Indlæg af keff » 24.08.2009 15:09:36

Lenepigen skrev:Han har processuelt ophold, fordi vi laver FS. Hvad gr vi når min mand har brug for lægehjælp til tjek og medicin?

Hvor går man lige hen, når han ikke har læge? Pengene er lige gyldig, hans helbred er vigtigere, så jeg betaler gerne en formue, skal bare vide hvor man går hen?

På forhånd tak

PS: HASTER
Til almen info:

Min kone har fået en overfølsom reaktion og jeg har forsikret hende hos AXA,så vi skal til lægen på onsdag.Axa dækker selvfølgelig men vi skal dog selv betale selvrisikoen på 50 euro.

Lenepigen

Indlæg af Lenepigen » 24.08.2009 16:29:47

ægtet visur
Senest rettet af Lenepigen 31.12.2020 17:17:10, rettet i alt 1 gang.
Du skal yde for at nyde, jeg ved jeg kommer til at nyde meget så :-)

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 24.08.2009 17:27:40

Lenepigen skrev:Da min mand kom herop på VISUM, fik han lavet en rejseforsikring, dækker den i tilfælde af at man bliver syg og lægekonsultation?
Nogle der ved det?
Ja det er jo det, der er hele meningen med den obligatoriske rejsesygeforsikring, som man skal have tegnet for at få udleveret sit visum på ambassaden. Men hvis I ikke har sørget for at få den forlænget, så er den nok udløbet nu, da I sikkert kun havde tegnet den for den periode, hvor din mands visum var gældende.

Og nu er han jo, efter hvad du skriver, på processuelt ophold, hvilket vi andre må tolke, som at hans visum er udløbet. Men er hans rejsesygeforsikring ikke udløbet, ja så dækker den naturligvis udgifter til akut sygdom, som måtte opstå under rejsen.

De nærmere betingelser er nok beskrevet i de papirer, som din mand har fået fra forsikringsselskabet, så dem kan I jo sætte jer ned og læse.

keff

Indlæg af keff » 24.08.2009 18:27:44

Lenepigen skrev:Keff:

Det der forsikring du har lavet hos AXE, er det en du har i dit eget navn, hvor du har fået din kone med på?

Hvad hedder den forsikring, vil helt sikkert have det lavet

Lige en anden ting til:

Da min mand kom herop på VISUM, fik han lavet en rejseforsikring, dækker den i tilfælde af at man bliver syg og lægekonsultation?
Nogle der ved det?
Hej.

Jeg kan kun varmt anbefale at have en rejseforsikring. Der kunne jo ske noget som koster rigtig mange penge,Danmark er nok ikke det billigste brugerbetalings land.

Jeg valgte axa fordi den koster 79 euro for 90 dage og jeg kunne ikke finde rundt på de andre websites der blev anbefalet herinde. Jeg har brugt AXA før og de skriver tilbage på mine emails indenfor 1 time. Det kan danske firmaer sku ikke prale af...

Jeg har dog en selvrisiko og det ved jeg ikke om du vil have.

Du kan betale for forsikringen direkte med visa-kort her:

http://www.axa-schengen.com/english/schengen-visas.html

Når du udfylder skemaet så spørger de om forsikringen skal udstedes til anden person.

Ellers kan du søge på "rejseforsikring" her på forum og se hvad der ellers er af muligheder.

manman

Indlæg af manman » 26.08.2009 10:29:39

Aftal en tid med en af de læger i området der har tid.
Har selv prøvet det med min kone i sin tid. Her kostede det 500 kr. for en konsultation (og udskrivning af receipt) hvis ikke man havde sygesikringskortet.
Jeg går ud fra de fleste har en prisliste, så det er helt normalt. De fleste læger er faktisk flinke da de følger et hvis kodeks - behandling kommer før alle mulige underlige regler.

Lenepigen

Indlæg af Lenepigen » 26.08.2009 16:26:19

ægtet visur
Senest rettet af Lenepigen 31.12.2020 17:25:31, rettet i alt 1 gang.

peace
Geografisk sted: Egypten

Indlæg af peace » 27.08.2009 18:56:41

Hej Keff.
Jeg har været inde og se på den axa-schengen forsikring, sóm du taler om, og synes at de har nogle gode priser.Har lige nogle spørgsmål omkring det.

- Hvor stor er selvrisikoen?

- Når man skal bestille den, så skal man skrive land, er det sit hjemland eller det land man vil rejse til?

- Hvor meget dækker den forsikring? Kan se at der står 30.000euro, men forstår ikke helt hvad dette indebærer. Er det alt fra medicin til evt operation?

-Hvis man nu får brug for denne forsikring, hvordan er det så med betalingen til evt læge. skal man selv lægge ud og så sende regningen til forsikringsselskabet?

Det blev til en del spørgsmål, men synes bare det er så vigtigt at have en ordentlig forsikring.
På forhånd tak :)

keff

Indlæg af keff » 27.08.2009 19:47:51

peace skrev:Hej Keff.
Jeg har været inde og se på den axa-schengen forsikring, sóm du taler om, og synes at de har nogle gode priser.Har lige nogle spørgsmål omkring det.

- Hvor stor er selvrisikoen?

- Når man skal bestille den, så skal man skrive land, er det sit hjemland eller det land man vil rejse til?

- Hvor meget dækker den forsikring? Kan se at der står 30.000euro, men forstår ikke helt hvad dette indebærer. Er det alt fra medicin til evt operation?

-Hvis man nu får brug for denne forsikring, hvordan er det så med betalingen til evt læge. skal man selv lægge ud og så sende regningen til forsikringsselskabet?

Det blev til en del spørgsmål, men synes bare det er så vigtigt at have en ordentlig forsikring.
På forhånd tak :)
Hej Peace.

Selvrisikoen er 50 euro.

En almindelig konsultation hos din læge koster ca 260.- så den ryger ind under selvrisikoen.
Så hvis du får brug for forsikringen så betaler du først og sender regningen til selskabet i brussel.

Forsikringen er godkendt hos ambassader og US fordi den dækker op til 30.000 euro.
Dvs den dækker alt som kan opstå af problemer,selv hjemtransport hvis det skulle være nødvendigt.

Når du betaler og udfylder skemaet så skriver du forsikredes navn og betalers navn. Så er der navn på jer begge. Forsikringen gælder stortset med det samme du har betalt.

Spørg endelig hvis der er mere.

peace
Geografisk sted: Egypten

Indlæg af peace » 28.08.2009 08:32:02

[
Hej keff.
Tak for dit svar.
Jeg tror det bliver den forsikring min mand vælger, da han ik rigtig synes man kan stole så meget på dem der er i Egypten :)

Jeg skal lige have noget helt på det rene.
Hvis nu min mand er så uheldig at han skal til f.eks læge 3 gange, imens han er her, skal vi så hver gang betele for konsultationen, fordi det er under selvrisikoen, eller udgår selvrisikoen efter man har brugt op til de 50euro ( håber du forstår mit spørgsmål, kan godt se det er lidt forvirrende :D )

Det er mig der betaler for forsikringen, fordi han ikke har et visa kort. Bliver policen så sendt til ham på mail?
Der står at man skal udfylde land, når man skal skrive både mine oplysninger og min mands oplysninger. Er det hans land jeg skal skrive eller er det Danmark, som han skal rejse til?

Håber du kan finde rundt i mine forvirrende spørgsmål :D
På forhånd tak

keff

Indlæg af keff » 28.08.2009 15:11:19

peace skrev:[
Hej keff.
Tak for dit svar.
Jeg tror det bliver den forsikring min mand vælger, da han ik rigtig synes man kan stole så meget på dem der er i Egypten :)

Jeg skal lige have noget helt på det rene.
Hvis nu min mand er så uheldig at han skal til f.eks læge 3 gange, imens han er her, skal vi så hver gang betele for konsultationen, fordi det er under selvrisikoen, eller udgår selvrisikoen efter man har brugt op til de 50euro ( håber du forstår mit spørgsmål, kan godt se det er lidt forvirrende :D )

Det er mig der betaler for forsikringen, fordi han ikke har et visa kort. Bliver policen så sendt til ham på mail?
Der står at man skal udfylde land, når man skal skrive både mine oplysninger og min mands oplysninger. Er det hans land jeg skal skrive eller er det Danmark, som han skal rejse til?

Håber du kan finde rundt i mine forvirrende spørgsmål :D
På forhånd tak
Hej

Start med at udfylde formularen,du blir bedt om at angive betaler og forsikringstager.
Det er ikke så besværligt..Man kan sagtens betale for en andens forsikring,prøv og du skal se.

Jeg tror denne forsikring gælder som alle andre forsikringer med selvrisiko.
Men så meget har jeg ikke læst på betingelserne.

Men ring til dem på dette nr: +32 2552 5398. der er ingen ventetid og de er meget venlige.

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Indlæg af dotGusten » 28.08.2009 18:32:09

peace skrev: Jeg skal lige have noget helt på det rene.
Det er 50 euro pr. skade, dvs. hver gang din mand bliver syg er der en selvrisiko på 50 euro.

Besvar