Hvilke dokumter skal vedlægges ansøgningen

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
CarmenGabriel

Hvilke dokumter skal vedlægges ansøgningen

Indlæg af CarmenGabriel » 20.08.2009 05:28:11

Jeg vil gerne have råd ang min sag. Jeg er gift med en amerikaner og vi har to børn sammen som begge er danske statsborgere, har danske cpr numre og folkeregister adresse. Jeg er dansk statsborger og har indfødsret og har haft det i over 28 år. Jeg har fast arbejde som skolelærer og er samtidig på positiv listen så tilknytningskravet frafaldes. Jeg kan stille bank garanti og opfylder boligkravet. :D

1.
Men jeg har hørt at de kræver yderligere dokumente. Ville det hjælpe med udtalelser fra arbejdsgiver, familie og venner?

2.
Er det ikke smart at vedhæfte bevis på bankgaranti allerede når man indsender ansøgningskemaerne? og hvad med udtalelsen fra kommunen om at man intet hjælp har modtaget? Skal det ikke indsendes samtidigt?

3.
Hvilke dokumenter skal han indsende? Skal han indsende sin straffeattest? Skal jeg kunne dokumentere vores samvær når vi er gift og tilknytningskravet frafalder? Her tænker jeg på billeder og breve mm.

Jeg vil gerne have alt på plads inden vi indsender ansøgningen dA JEg har læst at hvis man opfylder alle kravene og har indsendt alle de nødvendige dokumenterne, så tager afgørelsen maksimalt tre måneder.

Jeg vil gerne have råd til hvilke dokumter og udtalelser jeg skal vedlægge for at lette processen, da han gerne vil starte arbejde.

4.
Forresten hjælper det hvis han har lovning påjob?

5.
og er det påkrævet at han starter dansk skole eller kan han arbejde i stedet?

fundiver199

Re: Hvilke dokumter skal vedlægges ansøgningen

Indlæg af fundiver199 » 20.08.2009 06:36:41

1) Nej den slags udtalelser tror jeg, at de er rimeligt ligeglade med i Udlændingeservice, så det vil bare være spild af jeres og deres tid.

2) Udtalelsen fra kommunen skal vedlægges ansøgningen, men bankgarantien skal først stilles, hvis ansøgningen imødekommes. (P.S.: Prøv at lade være med at spørge om det samme i flere tråde).

3) Det er beskrevet i detaljer på www.nyidanmark.dk, hvilke dokumenter, der skal vedlægges en ansøgning, og hvordan proceduren i øvrigt er. Det er faktisk beskrevet så godt og detaljeret, at jeg tvivler på, at nogen i forum kan gøre det bedre. Så start med at læse den vejledning, som de danske myndigheder har lavet til formålet, og som bl.a. er en del af den ansøgningspakke på cirka 35 sider, som du skal downloade og udfylde.

4) Det kan jo næppe skade jeres sag, at han allerede har et jobtilbud på hånden, men er på den anden side heller ikke nødvendigt.

5) Han må naturligvis begynde at arbejde, lige så snart han har fået sin opholdstilladelse. Han skal dog samtidig deltage i integrationsprogrammet, men det kan også foregå om aftenen. Programmet, som bl.a. omfatter danskundervisning i 3 moduler, er naturligvis lagt til rette, så det kan passes ved siden af et normalt arbejde.

CarmenGabriel

Indlæg af CarmenGabriel » 20.08.2009 07:16:29

Tak for dit svar. Jeg er forvirret mht introduktionsprogrammet. Jeg kan ikke læse mig på nyidanmark eller andre webpages, at det er påkrævet familiesammenførte at gennemføre det. Måske er jeg dum, men jeg vil gerne se det sort på hvidt.

Parsifal25

Indlæg af Parsifal25 » 20.08.2009 08:31:54

Læs om integrationsprogrammet her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Integrat ... rammet.htm

Her er der også et link til Integrationsloven, som omhandler hvem der er omfattet af loven.

mvh.

Parsifal

Besvar