Min kones datter på vej til DK - Skole?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
SamuraiJack

Min kones datter på vej til DK - Skole?

Indlæg af SamuraiJack » 09.08.2009 20:35:00

Min kones 15-årige datter har for få uger siden fået opholdstilladelse i DK efter at farmand i hjemlandet løb fra hans aftale om at tage sig af hende. Nu står vi og skal have fundet ud af, hvad vi kan gøre med hensyn til skolegang i DK.

Er der nogen her, som har erfaring på dette område og kan sige, hvad vi kan gøre mht skolegang?

Det skal siges, at vi endnu ikke har haft kontakt til nogen myndigheder omkring dette og kun selv har prøvet at søge på google omkring dette - uden meget held.

ZB

Re: Min kones datter på vej til DK - Skole?

Indlæg af ZB » 09.08.2009 23:21:42

Hej
Det er noget jeres bopælskommune skal tage sig af. I skal henvende jer til dem med det samme for at de kan organisere hendes undervisning mm.

SamuraiJack

Indlæg af SamuraiJack » 09.08.2009 23:46:29

Er det kun dét?

Er der ikke noget, jeg bør sætte mig ind i eller hva'? Det lyder LIDT for enkelt.

Kan huske, da jeg fik fruen hertil - det var sgu en værre gang bureaukrati, både fra dansk og irakisk side.

ZB

Indlæg af ZB » 10.08.2009 08:25:43

hej igen

hvis pigen allerede har fået tildelt en opholdstilladelse og kan indrejse til DK så burde det gå automatisk via integrationsafdelingen i jeres bopælskommune der finder den rette undervisning til hende, men derfor kan I godt være forud og ikke sidde med hænderne i skødet og vente på at kommunen tager affære. I kan allerede nu gå igang med at finde den korrekte skole og få hende igang med at lære dansk selv før papirarbejdet er gået i orden.
Under alle omstændigheder er det bopælskommunen I skal have fat i.

Jeg er dog ikke i stand til at svare om der er problemer fra den irakiske side, men sørg for at hun får alle sine papirer med fra skolen, fødselsattest mm

Held og lykke

Besvar