FS når man er i Danmark

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
styx32

FS når man er i Danmark

Indlæg af styx32 » 28.07.2009 16:33:23

Hej Alle

Kan i fortælle mig hvad det her betyder jeg fandt det i en afgørelse om FS på www.nyidanmark.dk

moreover if you are expelled from denmark if you submit an application for asylum in denmark or another schengen country or as a main rule if you submit an application for a residence permit in denmark you not be able to obtain a visa from the danish authorities for a period of five years

oversat med google
Desuden, hvis du er udvist fra Danmark, hvis du indsender en ansøgning om asyl i Danmark eller et andet Schengen-land eller som en hovedregel, hvis du indsender en ansøgning om opholdstilladelse i Danmark, du vil ikke kunne få et visum fra de danske myndigheder til periode på fem år

jeg kan ikke helt for det til og stemme for der står også følgende på www.nyidanmark.dk

Hvor indgiver man ansøgning om opholdstilladelse?

Hvis man opholder sig lovligt i Danmark, kan ansøgningen normalt indgives i Udlændingeservices Servicecenter eller hos det lokale politi. Bemærk, at hvis man har fået et visum til Danmark og det er betinget af, at den bekendte i Danmark har stillet en økonomisk garanti, vil garantien normalt forfalde, hvis ansøgningen om ægtefællesammenføring indgives i Danmark. Hvis man opholder sig i udlandet, kan ansøgningen indgives via en dansk repræsentation. Der er udviklet særlige ansøgningspakker for familiesammenføring med ægtefæller eller børn.

link til brev

http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/1 ... orelse.pdf

mit spørgsmål er

det der står i visum brevet strider da imod det der står på hjemmesiden at hvis man opholder sig lovligt i Danmark kan man søge om FS men i visum brevet står der direkte at man bliver smidt ud af landet hvis man forsøger at søge om FS.

keff

Re: FS når man er i Danmark

Indlæg af keff » 28.07.2009 17:07:39

Hej

Opholdstilladelse er det samme som Familiesammenføring. Opholdstilladelse dækker bare i bredere forstand,da der findes flere typer.

Desuden, hvis du er udvist fra Danmark, hvis du indsender en ansøgning om asyl i Danmark eller et andet Schengen-land eller som en hovedregel, hvis du indsender en ansøgning om opholdstilladelse i Danmark, du vil ikke kunne få et visum fra de danske myndigheder til periode på fem år

Der står ikke at du blir smidt ud hvis du søger FS,der står at du ikke kan få visum hvis du tidligere har søgt FS.

Danmark er et frit land hvor du kan søge om hvad som helst du har lyst til uden at blive smidt ud før din sag er blevet undersøgt...

Men hvis du får afslag så må du pænt rejse hjem og så kan du ikke få visum i de næste 5 år.
(jeg tror heller ikke at du kan få visum hvis du får afslag på ansøgning fra udlandet)

Hvis du også har lavet en bankgaranti i forbindelse med visumansøgning,ja så kan du risikere at miste den oveni udvisningen.Der er dog lidt snørklede regler mht garantien,men jeg vil nok ikke løbe risikoen for for at miste den..

Keff.

styx32

Indlæg af styx32 » 28.07.2009 17:50:55

nu er jeg jo gift så mister ingenting :-)

keff

Indlæg af keff » 28.07.2009 20:33:57

deva skrev:Sig mig er der ikke lavet nye regler i maj 2009 hvor de ikke må inddrage garantien?

Ringede til en advokat og forhørte mig angående at ansøge om FS når ægtefællen var i DK på visum.

Hun frarådede det, netop med begrundelsen at man kan risikere ikke at få lov til indrejse igen.
Jeg fik lige selv læst på reglerne:

Listen over ansøgningstyper der må indgives i Danmark, uden at det medfører en karensperiode eller inddrivelse af garanti

Indehaveren af visummet vil ikke blive omfattet af en karensperiode, og garantien vil ikke blive inddrevet i følgende tilfælde, jf. udlændingelovens § 4c, stk. 4 (karens) og § 4, stk. 5 (inddrivelse):

-Hvis ansøgningen om opholdstilladelse vedrører familiesammenføring, og indehaveren af visummet enten er ægtefælle til eller barn under 15 år af den person, der bor i Danmark, jf. udlændingelovens § 9, stk. 1, nr. 1 eller 2;
-Hvis ansøgningen om opholdstilladelse er indgivet under henvisning til særlige omstændigheder, og indehaveren af visummet er ægtefælle til eller barn under 15 år af den person, der bor i Danmark, jf. udlændingelovens § 9c, stk.1;
-Hvis ansøgningen om opholdstilladelse vedrører en studietilladelse efter udlændingelovens § 9c, stk. 1;
-Hvis ansøgningen om opholdstilladelse er omfattet af den såkaldte fribyordning (dvs. hvis indehaveren af visummet udøver litterær virksomhed og er blevet tilbudt ophold i en kommune som led i kommunens medlemskab af en international organisation), jf. udlændingelovens § 9c, stk. 4;
-Hvis ansøgningen om opholdstilladelse er indgivet med henblik på beskæftigelse, og ansøgningen resulterer i en tilladelse (dvs. hvis indehaveren af visummet opfylder kravene til at få opholdstilladelse på grundlag af Green Card-ordningen, Positivlisten, Beløbsordningen eller Koncernordningen, eller hvis visumindehaveren kan meddeles opholdstilladelse under henvisning til væsentlige beskæftigelsesmæssige eller erhvervsmæssige hensyn), jf. udlændingelovens § 9a, stk. 1, nr. 1-4 og 6, jf. stk. 2;
-Hvis hensyn af humanitær karakter taler afgørende imod inddrivelse af garantien.
Selv om ansøgningen om opholdstilladelse er omfattet af ovennævnte undtagelsesbestemmelser, skal der dog pålægges en karensperiode, og garantien skal inddrives, hvis det kan lægges til grund, at formålet med ansøgningen om opholdstilladelse er at undgå, at garantien forfalder til betaling.

Det samme gælder hvis formålet med ansøgningen om opholdstilladelse er at forlænge opholdet her i landet, selv om det er åbenbart, at ansøgningen om opholdstilladelse ikke vil kunne imødekommes, jf. udlændingelovens § 4c, stk. 5 (karens) og § 4, stk. 6 (inddrivelse).

Deva.

Hvis du søger FS (reelt) og i ikke har nogle skumle bagtanker om at bruge FS-ansøgningen til at forlænge visumophold eller hvis i ikke gør det for at undgå at garantien skal forfalde,ja så sker der intet ved at søge fs.I mister ikke garanti og i han får ikke indrejseforbud.

Sådan læser jeg reglerne.

Keff.

Besvar