Flere spørgsmål
Flere spørgsmål
Som nævnt tidligere i dette forum, så skal min mand og jeg til at søge om familiesammenføing når han kommer til dk igen til november.
Men nu er der dukket endnu et spørgsmål op.
Min mand bliver 24 år 1/5 2010 og jeg selv bliver 28 år 14/4 2010.
Mit spørgsmål lyder: selv om jeg ikke er blevet 28 år når vi afleverer papirerne til US skal jeg så bare sætte kryds i den rubrik hvor der står at jeg er 28 år og født i dk eller hvad skal jeg skrive???
Er sådan i tvivl
Men nu er der dukket endnu et spørgsmål op.
Min mand bliver 24 år 1/5 2010 og jeg selv bliver 28 år 14/4 2010.
Mit spørgsmål lyder: selv om jeg ikke er blevet 28 år når vi afleverer papirerne til US skal jeg så bare sætte kryds i den rubrik hvor der står at jeg er 28 år og født i dk eller hvad skal jeg skrive???
Er sådan i tvivl
-
fundiver199
Re: Flere spørgsmål
Du skal naturligvis ikke skrive, at du er 28 år og født i DK, hvis du kun er 27 år, når du udfylder skemaet. Sagsbehandlerne i Udlændingeservice er jo ikke retarderede. Så de kan nok godt selv finde ud af, hvornår du fylder 28 år og dermed ikke behøver at opfylde tilknytningskravet.
Jeg er godt klar over at de ikke er retarderede.. Men tænkte bare at hvis jeg ikke udfylder noget i den rubrik, så kunne det være at de sagde at jeg manglede at udfylde noget eller sådan noget.. Det var mere ment at de skulle tage hensyn til at jeg bliver 28 år inden min mand forhåbentlig får sin opholdstilladelse..
-
Anne Alver
- Geografisk sted: Danmark
Måske skal du læse D_F's indlæg her i Forum før I indgiver jeres ansøgning:
viewtopic.php?f=6&t=3189&p=16749#p16749
For at undgå at US lynbehandler jeres ansøgning, så de kan give afslag.
viewtopic.php?f=6&t=3189&p=16749#p16749
For at undgå at US lynbehandler jeres ansøgning, så de kan give afslag.
Hej Anne Alver
Jeg har tidligere læst D_F's indlæg. Og så hvidt jeg kan forstå så var det en fejl fra US at det var på grund af 24 års reglen at de gav afslag, da man som sagt gerne må søge 6 måneder før man fylder 24 år, men at det skulle være på grund af at hendes mand ikke havde været i dk før.
Min mand var her her fra januar-april på visum, så han har været her før hvilket vel kun tæller positivt. Og vi indgiver ansøgningen 4 måneder før min mand fylder 24 år og det har vi jo lov til, i hvert fald i følge US' hjemmeside.
Jeg har tidligere læst D_F's indlæg. Og så hvidt jeg kan forstå så var det en fejl fra US at det var på grund af 24 års reglen at de gav afslag, da man som sagt gerne må søge 6 måneder før man fylder 24 år, men at det skulle være på grund af at hendes mand ikke havde været i dk før.
Min mand var her her fra januar-april på visum, så han har været her før hvilket vel kun tæller positivt. Og vi indgiver ansøgningen 4 måneder før min mand fylder 24 år og det har vi jo lov til, i hvert fald i følge US' hjemmeside.
-
Anne Alver
- Geografisk sted: Danmark
Jeg tror ikke, der er fare på færde med jeres plan. Held og lykke!!