Udbetaling af deponeret beløb ifm. bestået danskundervisning

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lincoln

Udbetaling af deponeret beløb ifm. bestået danskundervisning

Indlæg af Lincoln » 26.06.2009 07:13:27

Hej!

Vi er i den lykkelige situation at min kone har bestået sin prøve i Dansk 3 :D

Hvordan er proceduren for at få halvdelen af det deponerede beløb tilbage? Jeg forestiller mig at jeg skal forbi kommunens integrationsafdeling, som giver mig et eller andet papir, der giver mig ret til at hæve halvdelen af pengene i banken?

Hilsen
Tommy

Fujitani

Re: Udbetaling af deponeret beløb ifm. bestået danskundervisning

Indlæg af Fujitani » 05.07.2009 13:27:14

Tillykke med den beståede danskprøve 3.

Min kone har også netop bestået, og vi sendte en kopi af eksamensbeviset til vores kontaktperson hos kommunen, som så sender den fornødne besked til banken, der derefter nedsætter garantien med halvdelen.

Held og lykke

ABJ78

Re: Udbetaling af deponeret beløb ifm. bestået danskundervisning

Indlæg af ABJ78 » 05.07.2009 14:59:16

Hej Lincoln.
Vi fik nedsat bankgarantien i januar, da min mand afsluttede Danskuddannelse 3 modul 5.

Her i Århus er det ikke integrationsafdelingen, som står for alt det praktiske ifm. bankgaranti. Det er Social- og Beskæftigelsesforvaltningen -
Økonomiafdelingen - Budget og Regnskab. Mon ikke det er noget tilsvarende hos jer?

Vi sendte en skriftlig anmodning samt kopi af eksamensbeviset, og kommunen sendte besked videre til banken, som så nedsatte garantien.

Besvar