Et lidt besværgeligt problem...

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
TTJT

Et lidt besværgeligt problem...

Indlæg af TTJT » 18.06.2009 14:22:48

Hej

Min afrikanske kone og jeg er pt separeret. Det har jeg det som sådan fint med, efter omstændigheder; vi har nogle problemer som skal redes ud, men nu begynder det så at se noget mere dystert ud;
En af hendes veninder, som er i gang med en træls skilsmisse, har fået besked på at hun skal forlade landet. Dette på trods af at hun har to danske børn, og én på vej.
Dette skræmmer min kone en del, ikke så underligt, og hun kan godt se problemet med separetionen. Jeg havde så egentligt forventet at udvisning kunne blive aktuelt, og at det er noget vi er nød til at få redet ud, måske lidt hurtigere en ventet.

Nu til sagen kerne:
Nu opstår der så det problem, at min kone skal have fornyet sit pas, og dette SKAL åbentbart gøres i hjemlandet, i dette tilfælde Nigeria. Men kan hun i det hele taget rejse med sin OT nu hvor vi er separeret? Er der risiko for at 'de' ikke vil lade hende komme ind i Danmark igen? :?

Håber der findes nogen der har et svar... :)

keff

Re: Et lidt besværgeligt problem...

Indlæg af keff » 18.06.2009 14:53:06

Mon ikke hun kan få pas på ambassaden.

ISSUANCE OF STANDARD NIGERIA PASSPORT OR OTHER NIGERIAN TRAVEL DOCUMENTS
Nigerian Missions abroad are authorized to issue/renew Standard Nigerian Passport and Emergency Travel Certificates only.

https://portal.immigration.gov.ng/Guide ... elines.htm

http://www.nigerianembassy.nl/passport.htm

Keff

TTJT

Indlæg af TTJT » 18.06.2009 15:12:58

Tak for dén Keff :)
Det er stadigt et spørgsmål om hun idet hele taget kan rejse nogen steder hen...?
...Det tror jeg dog godt hun kan...
Nu er sagen så den at hun har ærinde i Nigeria; der bliver købt billet til hende og det hele, så det er en chance hun ikke vil gå glip af...
Så: vil de slippe hende ind i Schengen igen, eller risikerer hun at blive afvist?

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 18.06.2009 15:29:05

Hvis der ikke står noget i opholdstilladelsen i hendes pas om, at det er annulleret, så gælder opholdstilladelsen naturligvis fortsat. Men der kan jo ske det, at myndighederne inddrager hendes opholdstilladelse, mens hun er udenlands - det vil man jo ikke kunne sikre sig imod.

keff

Indlæg af keff » 18.06.2009 15:30:57

TTJT skrev:Tak for dén Keff :)
Det er stadigt et spørgsmål om hun idet hele taget kan rejse nogen steder hen...?
...Det tror jeg dog godt hun kan...
Nu er sagen så den at hun har ærinde i Nigeria; der bliver købt billet til hende og det hele, så det er en chance hun ikke vil gå glip af...
Så: vil de slippe hende ind i Schengen igen, eller risikerer hun at blive afvist?
Ja det er spørgsmålet og Nigeria er jo blevet asyl-land,så vidt jeg har hørt.
Hun skal nok have de rigtige papirer med i lommen på tilbagevejen.

:wink: Keff.

TTJT

Indlæg af TTJT » 18.06.2009 16:32:27

Tusind tak for det, venner.
Vi skrives nok ved en anden gang...

Thomas

dotGusten
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Indlæg af dotGusten » 18.06.2009 19:49:27

TTJT skrev: Nu til sagen kerne:
Nu opstår der så det problem, at min kone skal have fornyet sit pas, og dette SKAL åbentbart gøres i hjemlandet, i dette tilfælde Nigeria. Men kan hun i det hele taget rejse med sin OT nu hvor vi er separeret? Er der risiko for at 'de' ikke vil lade hende komme ind i Danmark igen? :?
Der står vel ikke i hendes pas, at hun er separeret? Måske har hun brug for at se sin familie, når situationen nu er, som den er. Og opholdstilladelsen gælder vel den tid, som sådan en nu gælder, og så længe der ikke er tale om mere end - var det 180 dage - ude af landet, kan det vel ikke være noget problem?

Besvar