Så kom det
Så kom det
Min mand og jeg har søgt fs den 5 marts og har idag først modtaget vores kvittingsbrev. Vi er heldigvis røget i 3 måneders bunken og skulle kunne forvente svar efter en måned.
jeg blev dog lidt overrasket over den korte behandlingstid, da vi har søgt med dispensation pga særbarn og havde forventet at ryge i 7 måneders bunken, så nu bliver jeg lidt nervøs om de har lavet en fejl eller noget.
Kan være rigtigt at det ikke tager længere tid selvom vi har søgt med særbarn??
Hilsen Heidi
jeg blev dog lidt overrasket over den korte behandlingstid, da vi har søgt med dispensation pga særbarn og havde forventet at ryge i 7 måneders bunken, så nu bliver jeg lidt nervøs om de har lavet en fejl eller noget.
Kan være rigtigt at det ikke tager længere tid selvom vi har søgt med særbarn??
Hilsen Heidi
Hvis der er vedlagt nødvendig dokumentation for særbarnet er processen jo ikke mere vanskeligt end hvis der ikke var særbarn - de burde jo efterhånden havde fået lavet rutiner for sådan ting, så de ikke skal dobbelt tjekke alt og alle ting. Og har det samtidig været den samme sagsbehandler, som har varetaget det hele, så lyder det såmænd rigtig nok.
Tit og ofte ender sager jo i 7+ bunken, hvis dokumentationen ikke er i orden fra starten eller hvis der skiftes sagsbehandler hele tiden pga. sygdom, ferie o.l.
Eller de har gjort som vi har foreslået herinde - simpelthen taget en ordenlig bunke og godkendt uden unødig papirnusseri
Tit og ofte ender sager jo i 7+ bunken, hvis dokumentationen ikke er i orden fra starten eller hvis der skiftes sagsbehandler hele tiden pga. sygdom, ferie o.l.
Eller de har gjort som vi har foreslået herinde - simpelthen taget en ordenlig bunke og godkendt uden unødig papirnusseri
Tak for det hurtige svar.
de skrev i brevet at de havde modtaget alle oplysningerne, derfor var vi endt i selvbetjenings bunken, og svar efter 3 måneder.
jeg troede bare at når man søgte om dispensation for noget så endte man automatisk i 7 måneders bunken.
det er hvad jeg har fået indtrykket af efter og havde fuldt med herinde.
heidi
de skrev i brevet at de havde modtaget alle oplysningerne, derfor var vi endt i selvbetjenings bunken, og svar efter 3 måneder.
jeg troede bare at når man søgte om dispensation for noget så endte man automatisk i 7 måneders bunken.
det er hvad jeg har fået indtrykket af efter og havde fuldt med herinde.
heidi
Re: Så kom det
Heidi skrev:Min mand og jeg har søgt fs den 5 marts og har idag først modtaget vores kvittingsbrev. Vi er heldigvis røget i 3 måneders bunken og skulle kunne forvente svar efter en måned.
Hej,
Lige et spørgsmål, er det fordi når man har søgt med særbarn, at så går hele processen hurtigere?
Min mand og jeg har søgt om FS d. 9 Feb 2009, og vi har stadig ikke hørt noget eller set et kvittringsbrev! Vi har ringet til US et par gange for at høre hvordan det går, men det eneste de kan sige er at de er bagud med deres sager og de er endnu ikk noget til vores! Men forstår bare ikke hvis i først har søgt d. 5 marts ( efter os)..... hmm når vi må vente lidt endnu *SS*
Men tillykke med at i er nået det skridt nærmere og held og lykke fremover.
Loui
jeg kan ikke sige dig hvorfor vi har fået kvittings brevet før jer. vores var 8 uger om at komme, og de havde lovet det efter en måned, men kvittings brevet har ikke noget med særbarnet af gøre.
jeg ringede også mange gange og fik det samme afvide som jer.
Held og lykke til jer også.
hvor er din mand fra??
hilsen Heidi
jeg ringede også mange gange og fik det samme afvide som jer.
Held og lykke til jer også.
hvor er din mand fra??
hilsen Heidi
-
fundiver199
Jeg har hidtil haft det indtryk, at sager med særbørn helt automatisk havnede i "7-måneders bunken". Men det er åbenbart en misforståelse. Eller også har Udlændingeservice ændret deres praksis. Eller Heidi og hendes mand har været heldige at få en sagsbehandler, som ikke vidste, at sagen skulle i den "langsomme" bunke.
Men uanset hvad er det da bare dejligt for Heidi og hendes mand, at de kunne nøjes med at vente i 3 måneder
Og så har det nok også altid været sådan, at sagsbehandlingstiderne varierer voldsomt fra sag til sag. Det tror jeg ikke er noget nyt. Og det er jo heller ikke sådan, at Udlændingeservice nogen sinde har sagt, at fordi en sag er "kompliceret", så vil de altid være 7 måneder om at behandle den.
De 7 måneder skal derimod forstås som en vejledende maximum grænse for, hvor lang tid sagen kan tage. Men naturligvis er der ikke noget i vejen for, at det nogen gange kan gå hurtigere. F.eks. fordi Udlændingeservice er godt "med" i deres sagsbehandling, eller fordi sagen viser sig ikke at være så voldsomt kompliceret alligevel.
Men uanset hvad er det da bare dejligt for Heidi og hendes mand, at de kunne nøjes med at vente i 3 måneder
Og så har det nok også altid været sådan, at sagsbehandlingstiderne varierer voldsomt fra sag til sag. Det tror jeg ikke er noget nyt. Og det er jo heller ikke sådan, at Udlændingeservice nogen sinde har sagt, at fordi en sag er "kompliceret", så vil de altid være 7 måneder om at behandle den.
De 7 måneder skal derimod forstås som en vejledende maximum grænse for, hvor lang tid sagen kan tage. Men naturligvis er der ikke noget i vejen for, at det nogen gange kan gå hurtigere. F.eks. fordi Udlændingeservice er godt "med" i deres sagsbehandling, eller fordi sagen viser sig ikke at være så voldsomt kompliceret alligevel.