Hejsa,
Har i dag sendt klager til Integrationsministeriet, med kopier til US og Solvit.
Jeg holder på at afslaget på familiesammenføring er forkert, da den ikke er truffet på grundlag af Opholdsdirektivet, men på grundlag af Integrationsministeriets fortolkning af samme direktiv. Der står intet i opholdsdirektivet om at man skal komme direkte fra værtslandet og til sit hjemland for at kunne hævde sine rettigheder, ej heller står der noget om forældelse af rettigheder. Dvs. afslaget er begrundet i en nok noget farvet udlægning af de faktiske regler i Opholdsdirektivet, som jeg snart kan udenad, hehe.
Jeg har desuden klaget over at man i Danmark ser helt bort fra den ånd direktivet er skrevet i, som jo netop er at det skal være lettere for EU-borgere at gøre brug af retten til fri bevægelighed og til at opholde sig i et andet land end sit eget, og direktivet siger endda at myndighederne i de enkelte lande har en pligt til at bistå borgerne i at gøre deres ret gældende. Disse ting overser vores nuværende regering fuldstændigt, og udlægger reglerne selektivt for dem (US) der skal administrere samme regler.
Jeg skriver også i min klage at vi hvis vi får et negativt udkomme er villige til at fortsætte vores klagegang til højeste instans.
Jeg skal nok holde jer opdaterede når der kommer nyt i sagen.
Mvh.
FPer
Førtidspensionist i klemme
Hej,
Jeg sendte som sagt de spørgsmål til US som jeg beskrev på trådens side 2, 1. post.
Jeg har nu fået et svar tilbage, hvor USs fuldmægtig skriver "at vi har lagt jeres ægteskab til grund", i selve afslaget var konklusionen at vi ikke var kommet direkte fra Tyskland til Danmark, men via 3.-land. Hvilket i sig selv jo ikke har noget med vores ægteskab at gøre.
Så nu vil jeg gerne spørge, om der er nogen der ved hvad de mener med "at de har lagt vores ægteskab til grund"? Mener de at vores ægteskab ikke skulle være reelt?
Mvh
FPer
Jeg sendte som sagt de spørgsmål til US som jeg beskrev på trådens side 2, 1. post.
Jeg har nu fået et svar tilbage, hvor USs fuldmægtig skriver "at vi har lagt jeres ægteskab til grund", i selve afslaget var konklusionen at vi ikke var kommet direkte fra Tyskland til Danmark, men via 3.-land. Hvilket i sig selv jo ikke har noget med vores ægteskab at gøre.
Så nu vil jeg gerne spørge, om der er nogen der ved hvad de mener med "at de har lagt vores ægteskab til grund"? Mener de at vores ægteskab ikke skulle være reelt?
Mvh
FPer