Lige et par check spørgsmål

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Taticelik
Geografisk sted: Danmark/Türkiye

Lige et par check spørgsmål

Indlæg af Taticelik » 16.04.2009 15:32:10

Jeg har snakket med min veninde og hun stillede mig nogle spørgsmål, som jeg faktisk ikke kan svare på, men som måske er ret relevante, så nu spørger jeg Jer, og håber nogle kan svare :D

1: Når man stiller bankgarantien ved FS, og skal vente et sted mellem 5-7 år på at få udleveret pengene igen, og hvis man i den mellemliggende periode ender med at skulle skilles, får man så pengene igen ???

2: Har det nogen betydning for en FS's-ansøgning, at man ikke er gift i DK, eks. på rådhuset, men er blevet gift i Tyrkiet, og har fået sin vielsesbog, på forskellige sprog, og at man i DK har været på BORGERSERVICE og blevet registreret som gift i systemet ?
Altså, de har set min vielsesbog og har derefter registreret mig som gift.

2 spørgsmål fra min veninde, som jeg gerne ville kunne give et svar :)

På forhånd TAK

Tatiana
The love we give away is the only love we get

Hayatı çok güzel, ama çok zor :-)

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 16.04.2009 15:39:37

Med hensyn til spørgsmål 2, så kigger de ikke på, om man er blevet viet i Danmark, Mozambique, Tyrkiet eller nogen andre steder. De forholder sig alene til, om ægteskabet er lovligt. Det vil sige, at der ikke er tale om arrangeret ægteskab, tvangsægteskab eller proforma.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

fundiver199

Re: Lige et par check spørgsmål

Indlæg af fundiver199 » 16.04.2009 15:57:35

Taticelik skrev:1: Når man stiller bankgarantien ved FS, og skal vente et sted mellem 5-7 år på at få udleveret pengene igen, og hvis man i den mellemliggende periode ender med at skulle skilles, får man så pengene igen ???
Ja men kun hvis ens ægtefælle i den situation overholder reglerne og rejser hjem efter skilsmissen.

Hvis man ikke har lyst til at stille bankgaranti, eller hvis man gerne selv vil bestemme, hvor man bor, så kan man søge om et opholdskort til sin ægtefælle efter EU-reglerne i stedet for at søge om familiesammenføring.

For at kunne gøre det, skal man dog være statsborger i et EU-/EØS-land eller Schweiz. Og er man dansk statsborger, så skal man have været bosat i et andet EU-/EØS-land end Danmark eller i Schweiz i mindst 10 uger, umiddelbart inden man flytter tilbage til Danmark og søger om et opholdskort til sin ægtefælle.

Taticelik
Geografisk sted: Danmark/Türkiye

Tak for gode svar

Indlæg af Taticelik » 16.04.2009 16:01:28

Kim og fundiver:

I er en dejlig hjælp for alle på forummet :D

Tak for svar, som jeg nu kan give til min veninde :)
The love we give away is the only love we get

Hayatı çok güzel, ama çok zor :-)

Besvar