jeg har tidligere en gang i foråret skrevet angående min pakistanske kæreste. Siden da har jeg været i Pakistan, hvor vi blev gift.
Min mand har nu søgt om visum, hvilket er sket gennem den svenske ambassade i Islamabad, da den danske ambassade ikke p.t. tager imod ansøgninger overhovedet, heller ikke ansøgninger om familiesammenføringer.
Mit spørgsmål er følgende: Kan vi, når han er på besøg her på visum, indgive ansøgningen om familiesammenføring, hvorefter han rejser hjem igen og venter på svar? Jeg ved godt, at man kan få processuelt ophold, men af tungtvejende grunde kan det desværre ikke lade sig gøre i vores tilfælde at han bliver her, mens vi venter.
Jeg vil også gerne høre om det er muligt at han kan komme her igen på visum, mens ansøgningen om familiesammenføring behandles? Vi ved godt at visumreglerne siger, man skal være væk i 6 måneder, før man kan komme tilbage - men da vi sikkert kommer i gruppen, der skal vente 7 måneder (på grund af aldersforskel), er det en mulighed, vi er nødt til at undersøge. Ingen af os har lyst til at vente; vi er blevet gift, fordi vi, som alle andre, vil være sammen resten af livet; men desværre er ventetiden en del af betingelserne.
Jeg håber, der er nogle, der kan hjælpe med et svar.
Solskinshilsen,
Piyar