Dokumentation vha. telefonopkaldsinfo

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
petchr

Dokumentation vha. telefonopkaldsinfo

Indlæg af petchr » 23.03.2009 21:41:12

Hej

Hvor er det fantastisk at se, hvordan folk herinde bruger tid på at hjælpe hinanden...thumbs up til alle jer :-)

Jeg og min kommende filippinske koner skal snart søge om FS her i DK. Da der er 11 års forskel på os, kan jeg forstå, at det kan være en god idé at vedlægge f.eks. udskrifter over telefon-opkaldslister fra det teleskab man bruger.
Er der nogen som har erfaring med, hvordan man korrekt dokumenterer ægtheden af en sådan udskrift ? Skal man have sit teleskab til at skrive under på at listen er korrekt eller ?..og man skal vel også have dem til at bekræfte ens telefonnummer eller kan man nøjes med at sende en kopi af en faktura ?

zzenn

Indlæg af zzenn » 24.03.2009 11:05:59

Jeg tror umiddelbart at almindelige udskrifter er nok. Som udgangspunkt må man vel antage at I er ærlige, og hvis de virkelig vil tjekke - ja så kan de jo bare tage kontakt til telefonselskabet.

At sende falske dokumenter er et forsøg på at omgå lovgivningen og således lovbrud. Derfor tror jeg ikke det er nødvendigt at få teleselskabet til at gøre det store nummer ud af det, hvis de ikke specifikt kræver det fra US side.

Du kan dog gøre det alligevel og det kan vel kun komme jer til gode :)

Håber alt går glat for jer.

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 24.03.2009 11:11:00

Vil blot tilføje, at hvis du ikke har hemmeligt nummer, kan enhver gå ind på Krak, De Gule Sider og lignende steder på internettet for at tjekke efter, at nummeret er et du bruger.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 24.03.2009 11:32:38

zzenn skrev:At sende falske dokumenter er et forsøg på at omgå lovgivningen og således lovbrud. Derfor tror jeg ikke det er nødvendigt at få teleselskabet til at gøre det store nummer ud af det, hvis de ikke specifikt kræver det fra US side.
Nej det der med, at et dokument skal verificeres i 3 eksemplarer af både statsministeren og paven, og herefter underskrives af chefen for folkeregisteret i ens afdøde onkels fødekommune, som ligger 800 km væk, det er mere noget, de bruger på Filippinerne, og ikke i Danmark.

Du skal bare overbevise Udlændingeservice om, at jeres forhold er ægte, og det kan du gøre på mange forskellige måder. Udspecificerede telefonregninger, hvor man kan se, at du har ringet til et nummer på Filippinerne eller sendt SMS til samme nummer, kopi af emails eller breve, chatudskrifter fra Skype og måske ikke mindst stempler i dit pas fra dine ophold på Filippinerne samt fotos, som I har taget af jeres oplevelser sammen.

Man må antage, at jo mindre tid I har tilbragt sammen rent fysisk, jo mere vigtigt bliver det at dokumentere, at I til gengæld har haft et langdistanceforhold.

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 24.03.2009 12:20:17

Forud for forlovelsen med min kone, skrev jeg et fire sider langt brev til svigermor, og fortalte relativt indgående om forholdet til hendes datter. Svigermor var ovenud benovet i det lange svar hun sendte tilbage. US fik kopi af begge breve som dokumentation. Det skal så tilføjes, at på det tidspunkt havde svigermor ikke mødt mig endnu, kun hørt mig omtalt fra sin egen datter. Så breve til svingermekanikken med anmodning om datterens hånd kan altså også bruges som dokumentation, så man slipper for at sende 30 kg kærestebreve afsted med alle intime detaljer.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Besvar