min veninde bliver udvist af danmark. hjælp!

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
thewriter1978

min veninde bliver udvist af danmark. hjælp!

Indlæg af thewriter1978 » 23.03.2009 16:20:36

Hej alle

Jeg har en veninde som snart bliver udvist af Danmark og jeg vil gerne hjælpe hende for at blive i landet. Derfor har jeg brug for jeres råd, tips, osv.

Hun kom i Danmark 3.5 år siden fra Thailand og blev gift med en danskmand. Hun var hurtigt integreret i samfundet. Hun havde et godt arbejde og taler godt dansk men parforholden var ikke så god. De blev skilt sidste år og hun mistede sit job tidligt i år på grund af finanskrisen.
Jeg må også oplyse at hun har en søn fra sit tidligere ægteskab i Thailand, som er 6/7 år (jeg er ikke sikker på det). Sønnen voksede op i Danmark, går til en dansk skole og taler udmærket dansk men næsten ikke thai.

Nu bor hun og sønnen sammen med sin mor, som er thailander / dansk statsborger. Hendes mor er også gift med en dansker.

Hun har lige fået et brev fra udlændingeservice at hun bliver udvist fra danmark fordi hun ikke er længere gift med en dansker og hun og sønnen skal forlade landet snart (i 30 dage).

Hvad skal hun gøre nu? Kan hun blive i Danmark? Hun har lige fået en dansk kæreste men hun er bange for at spørge kæresten om hjælp. Kender I nogle gode familiesammenføring advokater? Hvad skal hun gøre eller situationen er håbløs?

Hun har ikke længere familie i Thailand for hendes mor bor jo i Danmark og hun kan ikke bede om hjælp fra sin far. Hendes søn er jo vant til at gå i skole i danmark og taler dansk og jeg er sikker på at hun vil snart få et job igen her i landet men nu er det lidt svært med finanskrisen og det hele (mange danskere har jo mistet deres job).

Jeg vil rigtig gerne hjælpe hende :(

På forhånd tak

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 23.03.2009 16:31:19

Jeg er bange for, at den eneste mulighed for, at din veninde kan blive i Danmark, er at hun øjeblikkeligt gifter sig med sin nye kæreste, og så herefter søger om familiesammenføring med ham. Hun må derfor sige det til ham, som det er, at hun står til at skulle forlade Danmark om 30 dage. Og så må det være op til ham, om han elsker hende så meget, at han er parat til allerede nu at tage det "spring", som det er at gifte sig med hende.

Alternativt skal hun øjeblikkeligt finde sig et nyt job og herefter søge om et greencard. Men den løsning er kun mulig, hvis hun har en uddannelse, som står på positivlisten.

Hvis ingen af disse løsninger er mulige, så er der næppe andet at gøre, end at hun må tage tilbage til Thailand. Hun kan selvfølgelig godt forsøge at klage over afgørelsen (hvordan ved jeg ikke), men jeg kan ikke tro, at dette vil føre til noget anderledes resultat end det, som myndighederne allerede er nået frem til.

Besvar