Udrejse under FS proces

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
FSrookie
Geografisk sted: Danmark

Udrejse under FS proces

Indlæg af FSrookie » 16.03.2009 16:39:24

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Vi har søgt FS og vi har også fået grønt lys. Nu er vi så ved at behandle bankgarantien, som vi også har fået god for fra bankens side. Problemet er at de underskrevede dokumenter der er sendt fra banken til Integrationskontoret i kommunen er 'blevet væk' undervejs eller i kommunens postsystem. Vi skal så igennem hele møllen med bankgarantien igen.

Det er såmænd også OK, men vi står her og skal til min kones hjemland (uden for EU) her om 3 ugers tid for at besøge familie. Men som jeg læser på nyidanmark.dk skal man som førstegangs ansøger enten have en grund af humanitær karakter eller behandlingstiden skal have været længere en 3 mdr. (hvilket den ikke har) for at kunne få en tilbagerejsestilladelse? Derfor er jeg ikke sikker på om vi overhovedet kan komme i 'betragtning' til det......

Er der nogen der har erfaring med udrejse under processen - muligvis nogen der har været i samme situation som jeg? Hvad kan man gøre rent praktisk og hvor lang tid tager det at få denne tilladelse så snart man indgiver den på den lokale politistation?

På forhånd mange tak!
Det skal nok gå... tror jeg.

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 18.03.2009 03:33:34

Jeg tror heller ikke at I får bevilget tilbagerejsetilladelse, såfremt besøget er almindelig ferievisit. Er der derimod tale om alvorlig sygdom i den nærmeste familie eller et familiemedlem ligger på det sidste, er det en helt anden snak.

Fra man indleverer ansøgning om tilbagerejsetilladelse og til man får stemplet sit pas, går der mellem nogle få dage og op til en uge.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

FSrookie
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af FSrookie » 18.03.2009 08:04:25

Hej Kim. Tak for svaret. Der er jo ikke andet at gøre end at vi må forsøge alligevel. Hvis bankgarantien ikke var mistet undervejs fra banken til kommunen og hvis US ikke var taget 1 uge om at ringe tilbage til os, så vi kunne forklare situationen og få tilsendt nye dokumenter, ville vi ikke stå med dette problem. Et eller andet sted må vi da kunne få noget goodwill.
Det skal nok gå... tror jeg.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 18.03.2009 13:30:49

Ja når tilladelsen til familiesammenføring allerede er bevilget, så kan der vel ikke være de helt store problemer i sagen. Prøv at tal med Udlændingeservice og se, om ikke I kan finde en fornuftig løsning.

Besvar