Timing forlængelse vs. ansøgning om familiesammenføring

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Linda J

Timing forlængelse vs. ansøgning om familiesammenføring

Indlæg af Linda J » 14.07.2026 18:21:37

Mit spørgsmål går på:
Timing af indsendelse af tidsbegrænset opholdstilladelse (forældre til et mindreårigt barn som er dansk statsborger)
efterfølgende ansøgning om familie sammenføring (eller permanent ophold?)

Min australske mands opholdstilladelse (forældre til et mindreårigt barn som er dansk statsborger) udløber d. 28.11.2026 (om 4 måneder)
Min yngste søn fylder 18 år d. 29.06.2027 (om 11 måneder)

Spøgsmålet er om vi skal søge om forlængelse af den midlertidige opholdstilladelse nu?
Og så indsende ansøgning om familiesammenføring om 3 eller 4 måneder mens ansøgningen om forlængelse af den nuværende opholdstilladelse behandles?
Eller kan vi indsende ansøgning om familiesammenføring selvom den midlertidige opholdstilladelse udløber i mellemtiden.
Grunden til at vi er lidt bagud er at min mand skulle have nyt pas da det var ved udløb.

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Timing forlængelse vs. ansøgning om familiesammenføring

Indlæg af Kim P. Nyberg » 31.08.2026 23:27:56

En opholdstilladelse på AO1 ordningen er ikke en decideret nødvendighed, så I kan godt bare lade den nuværende løbe ud, og når så kalenderen siger tre måneder til det yngste barns fødselsdag, indsender I en FA1.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Besvar