På supplerende beløbsordning vil nu søge om FA1

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
oxopop

På supplerende beløbsordning vil nu søge om FA1

Indlæg af oxopop » 02.12.2025 12:27:58

Min kæreste er på supplerende beløbsordning siden 2023 og han er ansat i vores familiefirma.
Vi flyttede sammen i foråret 2024 (i mit hus), mit hus has samme adresse som familiefirmaet da vi driver det hjemmefra.
vi har kendt hinanden som venner i ca 20 år, men blev først kærester i 2022.

Vi har nu boet sammen i 1.5 år, vi er ikke gift, og vil søge FA1 og hertil har jeg et par spørgsmål.
Til info har jeg børn fra et tidligere forhold og de bor primært hos mig, de er kun hos deres far hver anden weekend.

1. Kan det være et problem at han arbejder i vores familiefirma, som har addresse det samme sted som vi bor? Der er ret til at drive erhverv på addressen og det har vi gjort i over 15 år.

2. Er der noget man skal være opmærksom på hvis man er på den supplerende beløbsordning og søger FA1?

3. der står under den supplerende beløbsordning, at det er den løn som er gældende når man får opholdtilladelsen, dvs at man behøver ikke stige i løn hvert år så man opfylder det nye års løn kriterie for den supplerende beløbsordning er det korrekt forstået, eller skal man stige i løn hvert år så det opfylder de nye krav?

Besvar