Hej
Min kone (fra Singapore) og jeg vil gerne indgive en ansøgning om ægtefællesammenføring efter danske regler men er lidt i tvivl om hvordan det er klogest at gøre i vores tilfælde i forhold til om vi skal indgive den i Danmark eller i Singapore
Singapore har visafri adgang til Danmark (90 ud af 180 dage løbende tælling) så vi har hidtil kørt ordningen at hun er her et par måneder og så taget til Singapore og arbejdet i tilsvarende 2-3 måneder. Vi vil egentlig gerne forsætte dette ind til at hun har opholdstilladelse her i Danmark så hun ikke bare skal gå fuld tid derhjemme mens jeg er på arbejde i op til 7 måneder.
Vi er i tvivl om denne ordning kan forsætte hvis vi indgiver ansøgningen i Danmark? Kan hun komme ind og ud af Danmark som før via visafri adgang?
Vi håber lidt på vi kan indgive den i Danmark da 1) vi kunne spare et gebyr ved ambassaden og 2) vi vil få lidt svært ved at nå indgive den fra udlandet inden hun kommer næste gang.
Jeg blev i tivl da der på hjemmesiden står:
"Visumfri personer kan altid indrejse i Danmark, selvom de har en ansøgning om familiesammenføring under behandling og i øvrigt opfylder betingelserne for visumfri indrejse." men godt nok under sektionen: "Fordele og ulemper ved at aflevere ansøgning i udlandet".
Omvendt står der under "Fordele og ulemper ved at aflevere ansøgning i Danmark" at hvisman rejser ud kan man ikke komme tilbage.
Jeg håber nogen har råd til dette.
Mvh Mark