Jeg er ny her på forummet. Jeg er hverken god til at formulerer mig skriftligt eller stave, men er bange for jeg bliver nødt til at spørge.
Jeg brugte "søge funktionen" for at lede efter en løsning for mit problem, men uden held <-?
Jeg er 28 år og har været i DK siden 0891 (små 18 år) og er såkaldt dansker med anden etisk baggrund. Jeg er uddannet mekaniker og er i gang med at tage bachelor uddannelsen som elektronik ingeniør.
Jeg blev gift i 0607. Jeg blev gift med den kvinde jeg blev forelsket i da jeg første gang (0805)så hende efter mange år (Ca. 8år) Denne kvinde er "desværre" min kusine fra min mores side af.
Hun har bachelor i engelsk litteratur og pædagogik .
Hun var hjemme her i DK i tre måneder (0907-1207) efter vi blev gift. Anden gang vendte hun hjem igen i 0408 hvor vi i 0608 søgte om familiesammenføring.
Vi fik et afslag fordi vi er tvangsgift. De brugte formodnings loven , og hermed formodet at vi er tvunget fordi vi er fætter og kusine.
-og jeg mener...WTF?
Torsdag 220109
Vi ringede straks efter en advokat samme dag jeg var oppe og hente brevet hos politiet ( de stemplede i min kones pas at hun skal forlade landet inden 15 dage dvs. 070209). Vi fik gratis rådgivning, hvor han fortalte mig hvad jeg skal gøre.
1.Skriv en klage til ministeriet
2.Ansøge om hun ikke kan blive imens de behandler sagen.
Fredag 230109
Vi ringer til ministeriet hvor vores sags behandler ( vi forstår ikke hvordan vi har fået en, åbenbart så får man en pr. automatik når man søger om FS?) fortæller at vi bare kan komme forbi med vores papir og evt. også mit studie kort.
Vi dukker op så hurtigt som muligt hos hende. En meget venlige medarbejder. Hun læser vores papir og spørger mine kone : Er du tvunget til at leve med ham? Mine kone forstod ikke spørgsmålet fordi det lyder så mærkeligt. Hun svare selvfølgelig nej.
Hun fortalte at vi skal bevise vi ikke er tvunget via billeder ,mails, breve osv. Hun fortalte også at det var kun især tilfælde de giver en person lov til at blive mens sagen bliver behandlet.
Vi går hjem og brænder en DVD med udpluk af billeder og videoer af os igennem hele den periode vi kendte hinanden.
Min kones far er politisk aktiv og er "kendt" politiker i vores hjemmeland. Det er sådan at han er på mange måder repræsenter den undertrykte opposition i vores hjemmeland. Overvåget af myndighederne 27/7, efter han blev udleveret via en brutal udveksling af politiske flygtninge tilbage til det styre de flygtet fra. Min kones hjem er desværre overvåget 24/7 og hendes far er nærmest i hus arrest. Der en hel masse om den episode på nettet. Jeg vil ikke lade min kone vende tilbage til det terroriseret atmosfære.
Hun har et hjem her i DK. Vores hjem.
Jeg ringer til en advokat og aftaler en tid hos ham tirsdag 270109.
Lørdag 240109
Vi får et svar fra ministeriet om vores sag skal behandles og vi nok skal regne med 5 måneders tid. I svaret står der også at hun IKKE må blive i landet
Tirsdag 270109
Vi mødes med advokaten. Han griner og siger han har vundet mange sager af denne slags. Han siger også at vi skal ignorerer afgørelsen om hun skal forlade landet, for vi elsker hinanden og derfor må vi TVINGES til at forlade hinanden (det må jeg vende tilbage til).
Vi præsenter vores beviser til ham, og fortæller om min svigerfars situation og giver ham et udpluk af artikler, vi printede fra nettet, der siger vi taler sandt.
Han lover at han sender en ansøgning om hun ikke må blive i DK, siden der dukkede nye oplysninger om det sted min kone vil bo i (hos mine svigerforældre).
Han tilbyder at skrive klagen og overtage sagen.
Onsdag 280109
Jeg sender en bekræftelse via til advokaten og giver ham grøn lys.
Torsdag 290109
Vi ringer til advokaten og spørger om han sendte ansøgningen. - Nej.
Mandag 020209
Vi møder op hos ministeriet for selv at klage personligt og fremviser artiklerne om min svigerfar. De var desværre lukket for personlige henvendelser (09:00-12:00). Jeg overså det, jeg så kun 08:30-16:00.
Vi ringer til advokaten og spørger om han har sendt ansøgningen. - Nej
Han lovede at sende den i morgen 030209.
Jeg har tænkt mig at møde op i morgen med artiklerne og en ansøgning om hun ikke kan blive i landet mens de behandler vores sag. Jeg føler mig ikke sikre når jeg sender min eneste ene hjem til terroriseret atmosfære. Slet ikke på nuværende tidspunkt.
Nu kommer mine spørgsmål :
1.Hvordan kan vi blive sammen?
For jeg kan godt finde på at gemme hende. Jeg kan slet ikke holde ud at tænke på at være uden hende
-fuck!
2. Hvis jeg nu træffer den beslutning om at gemme hende. Kan jeg risikerer politiet dukker op midt om natten, bryde døren ind og sætte hende i håndjern? For det tror jeg ikke jeg kan klare at se. Og det bliver ikke så godt.
2.1 Hvis hun udvises, fordi hun blev i landet, kan hun så heller ikke komme hjem til DK igen, selv hvis vi få FS?
3. Skal jeg droppe advokaten siden det tager en uge for ham at sende en ansøgning? Det kan ikke være rigtigt, men på den anden side har jeg aldrig haft brug for en advokat, så jeg ved ikke hvordan det system kører. Finde en anden advokat eller kan vi klare det selv? Jeg er blot studerende og vi lever af min SU og mit arbejde som ikke må stige over 72 timer, så hvis pengene kan spares er det bonus.
4. Hvad med Sverige løsning? er det en god ide at overveje det nu?
Jeg har en hel masse i hovedet, men det er hvad jeg kan komme på, og hvis nogen kan hjælpe mig, vil jeg være meget taknemlig. Ja, jeg tager imod alt.
Mvh
De desperate
A Og R