På begynde FS, uden 1 gangs besøget kravet er opfyldt?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Owusuah
Indlæg: 9
Tilmeldt: 03.01.2022 09:35:03

På begynde FS, uden 1 gangs besøget kravet er opfyldt?

Indlæg af Owusuah » 03.01.2022 10:18:01

Hej Forum.

Jeg er gift med en Ghaneser, det blev jeg for snart 2 år siden i Ghana....BTW ,Fantastisk oplevelse....

Jeg forsøgte at spørge i går på live udsendelsen på FB,men fik ikke sendt oplysninger nok med.

Vi har søgt om besøgs visa 2 gange ,ved hjælp af VFS Ghana ,afslag begge gange, den sidste fik vi advokathjælp til at klage/genoptage ansøgningen pga. nye oplysninger.(Vi var i mellem tiden blevet gift)
Afslag igen.
Begrundelse = Proforma/Hun ønsker ikke at vende retur til Ghana.
Det nærmer sig 1½ år siden sidste afslag

Nu vil vi så starte FS ansøgningen og vi opfylder alle krav, bortset fra 1 gangs besøgs kravet.

Mit spørgsmål er så , får vi et besøgs visa denne gang fordi det er det eneste vi mangler? SKAL de give os det?
Hvor længe skal vi forvente, at vente i fald? Det er jo et hurtigt afslag på FS , da vi jo mangler dette?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: På begynde FS, uden 1 gangs besøget kravet er opfyldt?

Indlæg af mh1 » 03.01.2022 11:20:39

De skal ikke give visum, men ansøgningen skal videre til Udlændingestyrelsen:

"6.2.10. Konkret behov for undersøgelser

Efter visumbekendtgørelsens § 28, stk. 2, nr. 10, skal en sag forelægges for Udlændingestyrelsen, hvis der i øvrigt er behov for nærmere undersøgelser af sagen, og Udlændingestyrelsen har bedre muligheder for at gennemføre disse undersøgelser end repræsentationen, hvor ansøgningen er indgivet.

Bestemmelsen giver repræsentationerne mulighed for at forelægge sager for Udlændingestyrelsen i andre tilfælde end de udtrykkeligt oplistede situationer, hvis det konkret vurderes, at Udlændingestyrelsen vil have bedre forudsætninger end repræsentationerne for at gennemføre de nødvendige undersøgelser. Det kan for eksempel være tilfældet, hvis en ansøger, der er statsborger i et land, der er placeret i hovedgruppe 5, som ikke tidligere har været i Danmark, men som tidligere har fået behandlet en ansøgning om ægtefællesammenføring med en herboende ægtefælle, og hvor ansøger kun mangler at opfylde besøgskravet."
mh
Rådgiver for ÆUG

Owusuah
Indlæg: 9
Tilmeldt: 03.01.2022 09:35:03

Re: På begynde FS, uden 1 gangs besøget kravet er opfyldt?

Indlæg af Owusuah » 03.01.2022 16:25:22

Beklager , men det fatter jeg hat af.... :lol: :lol: :lol:

Som jeg forstår det du henviser til .

Vi indsender FS ansøgningen ,får hurtigt afslag fordi hun ikke opfylder dette ene krav "1 gangs besøg".

Så skal vi sende en ny ansøgning ,for at få besøgs visa, direkte til udlændinge styrelsen?

Men hvis de så giver afslag igen er det jo skruen uden ende?

(Ghana er placeret i hovedgruppe 3)

Det skulle under alle omstændigheder gerne ende med en familie sammenføring, de første gange vi ansøgte om besøgs visa, var jo for at lære hinanden at kende og hun kunne se landet, hun evt. skal bo i fremadrettet.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: På begynde FS, uden 1 gangs besøget kravet er opfyldt?

Indlæg af mh1 » 03.01.2022 20:39:36

Nej. Afgørelsen om visum eller ej må IKKE ske hos konsulat/visumkontor, de SKAL sende ansøgningen til Udlændingestyrelsen.
mh
Rådgiver for ÆUG

Kim P. Nyberg
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 02.02.2009 11:41:42
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: På begynde FS, uden 1 gangs besøget kravet er opfyldt?

Indlæg af Kim P. Nyberg » 21.05.2022 20:29:37

Vær opmærksom på, at hvis man ikke fremkommer med nye oplysninger for hver gang, bliver man ved med at få afslag. Har man sendt tre enslydende ansøgninger og stadig får afslag, kan man få indrejseforbud. Så pas på med, hvor mange gange, der sendes en ansøgning om visum.

At man sender nye oplysninger, er dog ikke det samme som, at nu får man visum. Det er stadig en konkret vurdering hos sagsbehandleren.

Nogle gange kan det være en bedre idé at overveje EU-reglerne. Derigennem har hun krav på visum, med mindre din adresse i gæstelandet er proforma, jeres forhold er proforma, eller en af jer udgør en konkret, umiddelbart og individuel trussel mod statens sikkerhed, sundhed eller orden. Listen er udtømmende. Men det kræver selvfølgelig, at du flytter til et andet EU-land i en periode.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Besvar