Hvordan maksimerer man sagsbehandlingstid?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mandmAmerikanskone
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21.03.2021 22:23:00

Hvordan maksimerer man sagsbehandlingstid?

Indlæg af mandmAmerikanskone » 13.06.2021 02:49:07

Kære ÆUG og alle venner,

Vores mål er at blive i DK for 11-12 måneder og så rejse tilbage til USA. Derfor har vi brug for a maksimere vores sagsbehandlingstiden for familiesammenføring, så min kone kan blive i DK lovligt under processuelt ophold. Er der nogen der kan hjælpe med en strategi for at forlænge sagsbehandligstiden?

=========
1) Er der nogen der kan hjælpe med en strategi for at forlænge sagsbehandligstiden? For eksempel, er der nogen dokumenter man kan "glemme" som de så vil spørge om uden at risikere tidligt afslag? Eller kan man sende dem dokumentation på uddannelseskravet hvori man tror at man opfylder det og venter (ekstra længe) på at de finder ud af det?

2) Hvor lang tid tager det med familiesammenføring nu på tiden? Tager det længere hvis min kone går igennem familiesammenføring igennem vores børn?

3) Hvad er chancen for at vi kan anke sagen til Udlændingenævnet efter afslag og min kone kan blive i DK? Jeg ved at det kan tage 12+ måneder før man hører fra Udlændingenævnet, men vi vil bare have at min kone kan blive here så længe så muligt.
=========

Tusind tak for hjælpen.
Senest rettet af mandmAmerikanskone 24.07.2022 00:16:59, rettet i alt 1 gang.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hvordan maksimerer man sagsbehandlingstid?

Indlæg af mh1 » 16.06.2021 05:28:59

En forhalingsmanøvre vil næppe hjælpe, i og med at det er klokkeklart at I ikke opfylder kravene; det kan endda føre til en hurtigere end gennemsnitlig behandling.

Det er godt nok noget desperat, men måske kan din kone melde sig til et højskoleophold og søge om opholdstilladelse til det? Økonomisk er det formodentlig absolut muligt for jer:

https://www.nyidanmark.dk/da/Du-vil-ans ... e/Højskole

Der er stadig ledige pladser til lange ophold på nogle (og Suhrs ligger i Kbh):
https://hojskolerne.dk/forandring
mh
Rådgiver for ÆUG

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Hvordan maksimerer man sagsbehandlingstid?

Indlæg af gambler » 16.06.2021 10:45:19

og et procedult ophold, vil blive vekslet til ''overstay'' hvis man er velvidende om at man IKKE opfylder betingelserne,
med deraf flg. evt. karantæne og indrejse forbud i schengen i 3-5 år, alt efter omstændighederne

så kan i jo ligesågodt bare tage overstay, det er der ikke en kæft der opdager før på vej ud af schengen igen,
men ja, så der karantæne i 3-5 år i schengen

eller bedre, hvad med 90 dage i dk, så 90 dage i US, og så 90 dage i dk igen, så der da gået næsten 9 måneder

MilleA
Indlæg: 23
Tilmeldt: 17.03.2020 08:52:11

Re: Hvordan maksimerer man sagsbehandlingstid?

Indlæg af MilleA » 15.07.2021 11:08:48

Man kan ofte bede om forlængelse af tidsfrist to gange, altså når de beder om yderligere dokumenter, så får man 4 uger, så kan man normalt få hhv. 4 og 3 uger yderligere. Det er da lidt tid. ;) I kan da fx alene indlevere noget bevis for, at hun har gået i folkeskole ift. engelskkundskaber, der vil de sikkert have noget for højere skolegang.

mandmAmerikanskone
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21.03.2021 22:23:00

Re: Hvordan maksimerer man sagsbehandlingstid?

Indlæg af mandmAmerikanskone » 22.07.2021 11:56:27

Tak for hjælpen. Grundet de sort-hvide integrationskrav for FS gennem hustru, så overvejer vi nu at søge FS gennem vores yngste barn.

Efter 2-3 mdr i DK og da ungerne taler dansk og da vurderingskravende er mere subjective, tror vi at vi har en OK chance for at
1) sagsbehandlingstiden bliver lang
2) der er en reel chance for success for min kone/familieenheden og vi kan også anke sagen uden af man bliver betragtet som "velvidende" :)
Senest rettet af mandmAmerikanskone 24.07.2022 00:17:28, rettet i alt 1 gang.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hvordan maksimerer man sagsbehandlingstid?

Indlæg af mh1 » 23.07.2021 06:24:43

Husk Sverigesløsningen som back-up. Ikke ideelt, men det sikrer at din kone ikke skal til USA.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar