jeg har læst lidt med her på forummet og har også fundet mange gode tips, og kan se at den situation jeg står med ikke er enkeltstående. Jeg føler dog ikke at jeg har fundet svar på alle mine spørgsmål, så håber I kan hjælpe
1) Hvis man er kommet til Danmark som familiesammenført (ej EU) og skal skilles, skal man så selv informere det offentlige? Eller vil de automatisk finde ud af det og sende brev om inddragelse af opholdstilladelse?
2) Må man blive sepereret og bo hver for sig indtil en skilsmisse, uden at det påvirker den nuværende opholdstilladelse? Eller gælder dette som svig?
3) Når opholdstilladelsen er trukket tilbage, så har jeg læst mig frem til at man har 7 dage til at ansøge om ophold ved "Fastholdelse af udenlandsk arbejdskraft". Kan man, allerede inden den nuværende opholdstilladelse er tilbagetrukket, forberede ansøgningen til ophold ved "Fastholdelse af udenlandsk arbejdskraft"? (undgå tids-stress, også med arbejdsgiver)
4) Hvor mange år gælder opholdstilladelsen ved "Fastholdelse af udenlandsk arbejdskraft"?
5) Når man har fået tildelt ophold ved "Fastholdelse af udenlandsk arbejdskraft", må man da skifte job?
6) Er det korrekt, at man ved en ny familiesammenføring får sin tid i DK "nulstillet", ift. hvor mange år man skal have været her for at ansøge om permanent ophold? Eller vil det være total tiden der gælder?
På forhånd tak for hjælpen