Hej igen,
Jeg har netop forsøgt at søge lidt i dette emne her i vores forum, men synes ikke helt at finde svar.
Jeg er i tvivl om hvorvidt min udlandske mand med ophold på baggrund af positivlisten (hans erhverv er der på pt) også sideløbende kan bede om familiesammenføring på normalvis? Vi ville gerne i gang med processen, så ikke hna evt ryger ud ved mistet job. Vi har også to små børn, så det ville være lidt noget rod.
På forhånd tak
Maibrit
Positivliste og familiesammenføring
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Positivliste og familiesammenføring
Man kan godt have to opholdsgrundlag, så det kan han.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
ok, tak for svar. Det lyder godt!
-
Hej Maibritt
Jeg stå i samme situation eller har gjort, nu har min kæreste fået afslag på fornyelse af opholds- og arbejdstilladelse, og skal udrejse af Danmark senest den 4. januar 2021. så nu jeg er ved at skrive en klage, i den forbindelse har jeg lavet en research og det visser sig at EU regler er meget mere gunstige end danske, så hvis du kan finde noget i EU lovgivningen vil det klart være at anbefalede. Hvis du er interesseret vil jeg gerne del afslaget fra SIRI samt mit klage svar.
Jeg stå i samme situation eller har gjort, nu har min kæreste fået afslag på fornyelse af opholds- og arbejdstilladelse, og skal udrejse af Danmark senest den 4. januar 2021. så nu jeg er ved at skrive en klage, i den forbindelse har jeg lavet en research og det visser sig at EU regler er meget mere gunstige end danske, så hvis du kan finde noget i EU lovgivningen vil det klart være at anbefalede. Hvis du er interesseret vil jeg gerne del afslaget fra SIRI samt mit klage svar.