Bevis for arbejde og engelskprøve Sydafrika

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Vammen1

Bevis for arbejde og engelskprøve Sydafrika

Indlæg af Vammen1 » 08.05.2020 12:26:27

Hej allesammen.

Min mand kommer fra Sydafrika.
Nogle tips til hvordan vi sørger for, at han kan bestå en engelsk prøve som vil gælde?
Kan han eventuelt tage en i Danmark, når han kommer og besøger?

Jeg kender ingen steder i Sydafrika der afholder prøver som disse.

Udover det - hvad kræves der af dokumentation for fuldtidsarbejde? Er en ansættelseskontrakt nok? Hvad helt nøjagtigt skal der stå i den, for at vi ikke kommer i problemer?

Er der nogen der har prøvet, at blive afvist grundet papirerne ikke er i orden?

Sidste spørfsmål - hvordan foregår et processuelt ophold? Min mand kommer hertil på turistvisum og vi sender ansøgningen ind. Kan han så bare blive? Eller skal vi informere nogen om, at han bliver imens ansøgningen bliver evalueret?

Tusind tak!

Jeg sætter stor pris på andres erfaringer her. Også hvis andre bare generelt har erfaringer med deres ægtefælle værende fra Sydafrika.

thommikk

Re: Bevis for arbejde og engelskprøve Sydafrika

Indlæg af thommikk » 11.05.2020 09:36:08

Vammen1 skrev:
08.05.2020 12:26:27
Sidste spørfsmål - hvordan foregår et processuelt ophold? Min mand kommer hertil på turistvisum og vi sender ansøgningen ind. Kan han så bare blive? Eller skal vi informere nogen om, at han bliver imens ansøgningen bliver evalueret?
Jeg kan kun lige hjælpe med den her. Når I indgiver ansøgningen i Danmark får i efter en måneds tid et svar tilbage fra Udlændingestyrelsen, hvor de kvitterer for modtagelsen og at han har processuelt ophold indtil ansøgningen er behandlet. Det sker helt automatisk uden at I behøver gøre yderligere.

Vammen1

Re: Bevis for arbejde og engelskprøve Sydafrika

Indlæg af Vammen1 » 11.05.2020 12:07:58

Tusind tak 👍🏻

Besvar