Opnå mulige plus-point vedr ansøgning om familie-sammenføring
Opnå mulige plus-point vedr ansøgning om familie-sammenføring
For jer der er i en process om at skulle til at søge familie-sammenføring, vil jeg foreslå følgende, der måske kan give et par plus-point i sagsbehandlingen
Der kan jo være nogle situationer, som bla større aldersforskel etc. som gør at US kan risikere at vurdere ægteskabet som pro-forma
Se evt. Ægteskab Uden Grænsers vejledning om familiesammenføring i Danmark:
2.11 Proformaægteskaber, side 11
Kan hentes her:
http://aegteskabudengraenser.dk/vejledn ... mmenforing
Min kone og jeg gjorde ganske enkelt det at vi på vore Facebook profiler, sørgede for at tage en del fotos, der viste vor dagligdag og sociale liv med venner, disse blev postet på Facebook som så mange jo gør
Det særdeles vigtige er da at fotos og albums, postes med "Public scope" (vist med en globus)
Hermed kan ALLE på Facebook se disse billeder, incl. sagsbehandlere v US
Der er selvf. ikke sikkert at sagsbehandleren kigger på ens Facebook profil, men de har faktisk ret til dette i deres sagsbehandling, og vil givetvis nok bruge 10 min på at tjekke dette
Myndigheder's brug af sociale medier for baggrunds tjek, er en anvendt praksis
Når myndigheder bruger offentligt tilgængelige personoplysninger
Må myndigheder tjekke facebook?
http://beretning2011.ombudsmanden.dk/ar ... krav_kopi/
Der kan jo være nogle situationer, som bla større aldersforskel etc. som gør at US kan risikere at vurdere ægteskabet som pro-forma
Se evt. Ægteskab Uden Grænsers vejledning om familiesammenføring i Danmark:
2.11 Proformaægteskaber, side 11
Kan hentes her:
http://aegteskabudengraenser.dk/vejledn ... mmenforing
Min kone og jeg gjorde ganske enkelt det at vi på vore Facebook profiler, sørgede for at tage en del fotos, der viste vor dagligdag og sociale liv med venner, disse blev postet på Facebook som så mange jo gør
Det særdeles vigtige er da at fotos og albums, postes med "Public scope" (vist med en globus)
Hermed kan ALLE på Facebook se disse billeder, incl. sagsbehandlere v US
Der er selvf. ikke sikkert at sagsbehandleren kigger på ens Facebook profil, men de har faktisk ret til dette i deres sagsbehandling, og vil givetvis nok bruge 10 min på at tjekke dette
Myndigheder's brug af sociale medier for baggrunds tjek, er en anvendt praksis
Når myndigheder bruger offentligt tilgængelige personoplysninger
Må myndigheder tjekke facebook?
http://beretning2011.ombudsmanden.dk/ar ... krav_kopi/
mvh Lars S
Re: Opnå mulige plus-point vedr ansøgning om familie-sammenføring
Måske en ide, men for kinesiske sammenføringer er både Facebook og Google+ etc. en anelse skævt at tjekke al den stund at de reelt er blokerede fra Kina. Så hvis nu US læser med, så bør de i så fald være på Weibo eller et af QQ's fora m.fl.
Jeg ledte også efter dette punkt. Det kan downloades herfra, jeg foreslår det offline.
Hvor kogger de alder?
Mente hvornår ved hvilken aldersforskel
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Bemærk at opslaget er fra 2015.
Men tommelfingerreglen er at ægteskab indgået kort tid efter første møde ('møder' via Skype, Facebook o.l. og brev-/mailudveksling tæller ikke med hvis de er fra før man har set hinanden i det virkelige liv), og/eller en forskel på 10 år eller mere udløser en proforma-mistanke, især hvis den udenlandske ægtefælle er fra et land med en væsentligt lavere levestandard end DK.
Men tommelfingerreglen er at ægteskab indgået kort tid efter første møde ('møder' via Skype, Facebook o.l. og brev-/mailudveksling tæller ikke med hvis de er fra før man har set hinanden i det virkelige liv), og/eller en forskel på 10 år eller mere udløser en proforma-mistanke, især hvis den udenlandske ægtefælle er fra et land med en væsentligt lavere levestandard end DK.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ok tak for svar. Vi har 9 år mødtes første gang i april 17. Jeg var der i september 17 feb 18 maj 18 juli -aug18 hvor vi blev gift og han kom her i november 18
Det her familiesammenføring er ret stressende.
Det her familiesammenføring er ret stressende.