konkurs, kan min kone stadig blive i Danmark?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
paraguy

konkurs, kan min kone stadig blive i Danmark?

Indlæg af paraguy » 16.11.2018 22:42:45

Hej forum.
Min kone kommer fra Vietnam, hun er i Danmark nu. Vi er familiesammenført, og bor sammen i Danmark. hendes opholdstilladelse udløber maj-2022,
hun går lige nu i sprogskole på deltid, og arbejder tæt på 20-25timer/ugen. alt fint.

Jeg er Dansk statsborger og født i Danmark.
Men sagen er, min økonomiske situation, betyder at jeg MÅSKE går personlig konkurs senere, for jeg har så mange forbrugslån som jeg ikke kan afdrage på mere. Så der vil nok måske komme Ikasso/fogedretten, samt har også boliggæld ved siden af.

kort og godt, har 2 spørgsmål.

1. hvis jeg går personlig konkurs, eller ikke går konkurs men har meget gæld, samt skyldige restancer til banker/kreditorer.
vil det så have betydning for min kones opholdstilladelse, vil den blive ophævet, eller måske blive afvist ved senere ansøgning om forlængelse af opholdstilladelse i 2022? jeg tænker, er det ok så længe jeg ikke skylder til staten samt det offentlige??

2. min kone, tænker at stoppe sprogskolen, for at arbejde fuldtid. har det påvirkning på hendes nuværende opholdstilladelse? samt evt ved forlængelse? hun startede i skole i 2016 januar.

håber nogle kan hjælpe mig.
tak.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: konkurs, kan min kone stadig blive i Danmark?

Indlæg af mh1 » 18.11.2018 19:40:18

Hvis I kan klare jer uden hjælp fra det offentlige, burde det ikke skabe problemer.
mh
Rådgiver for ÆUG

paraguy

Re: konkurs, kan min kone stadig blive i Danmark?

Indlæg af paraguy » 21.11.2018 19:15:13

tak for svaret.

Besvar