Risiko for mistanke om proforma ægteskab. Hjælp

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
A&D

Risiko for mistanke om proforma ægteskab. Hjælp

Indlæg af A&D » 22.07.2018 22:28:58

Hej herinde.
Det er et lidt hårdt opslag men jeg er nød til at få lidt råd og forhåbentlig lidt gode nyheder med på vejen.
Håber på ikke alt for negative og dømmende ord.

Jeg blev skilt fra min x mand december 2017.
Jeg var familiesammenført med ham fra nordafrika. Blev gravid - meget uønsket men har i dag et dejligt barn. Da x kom til dk var han et sandt helvede. Narcissist, psykopat og meget voldelig. Det tog nogle mdr før jeg fik lidt kræfter til at komme på benene for børnenes (har særbørn) og min skyld. Jeg fik så efter trusler om alverdens ting endelig søgt skilsmisse og blev skilt 6 mdr efter i byretten. Det har været en tur i helvede og tilbage igen. Mildt sagt. X en har så fundet sig en ny i dk og har eftersigende søgt fs med denne.

Mit problem er...
At jeg i december sidste år møder en helt fantastisk mand og vi er virkelig virkelig forelskede. Det var bestemt ikke meningen og jeg var endelig ovenpå og det hele. Han kom ret uventet. En helt anderledes rolig og dejlig person. Sensitiv og det hele ligesom jeg og vi klikker mere end ord kan beskrive. Som om to sjæle har fundet hjem. Får helt tårer i øjnene. Han har hjulpet mig i mit livs krise og jeg har været der for ham. Han er ikke fra dk. Vi har snakket hver dag over video. Og jeg har besøgt ham en enkelt gang i marokko i 2 uger hvor han havde sørget for at jeg kunne komme og slappe af og hygge os sammen. Vi er begge muslimer og vi havde ægteskab i tankerne.vi gifter os så en uge inde i ferien og føler os nu som det mest lykkelige ægtepar i verden.
Jeg har virkelig været betænkelig ved at skulle igennem hele fs mareridtet. Jeg støder så på ordet proforma ægteskab. Læste det og brød bare sammen i rent panik. Skal mit livs mareridt (min x) ødelægge et af mit livs største glæder 💔 hverken min x eller min nye mand var eller er proforma.

Jeg har 5 særbørn i dk i alderen 9 - 2 1/2 år. Tror ikke særbørn kan hjælpe hvis de mistænker proforma.
Jeg vil slet ik kunne bosætte mig i sverige eller noget pga børnene.

Jeg er pæredansk. Snart 32 år.
Min mand er marrokaner og 36 år.

Er der nogle opløftende ord, råd, erfaringer... et eller andet som i kan komme med 😔 må sige jeg er virkelig trist.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Risiko for mistanke om proforma ægteskab. Hjælp

Indlæg af mh1 » 24.07.2018 17:34:01

Det er desværre nok ret sandsynligt, at du bliver stillet overfor kravet om at bevise, at jeres forhold IKKE er proforma.

Flere ting taler for:
- meget kort bekendtskab (online tæller ikke, kun møde i det virkelige liv) inden ægteskab
- mistanke om ‘serie-fs’ fordi du for kort tid siden har fået en ægtefælle fs fra samme område.

Beviset fremskaffes ved at I fastholder kontakten, også hvis din mand ikke får besøgsvisum. Jo længere tid, og jo flere besøg, jo bedre bliver chancerne.

En bruger af dette forum har måttet vente 7 år på at få sin ægtefælle fs til DK, så i nogle tilfælde skal der lange, seje træk til.
mh
Rådgiver for ÆUG

A&D

Re: Risiko for mistanke om proforma ægteskab. Hjælp

Indlæg af A&D » 16.08.2018 21:49:29

Ja det er det jeg frygtede.
Han har fået visum hertil og kommer snart så det er dejligt.
Der er ca 10 mdrs ventetid på svar på fs læste jeg. Det er vel nok til at bevise at vi reelt har et liv sammen? Han kommer jo til at være en aktiv del af mit og mine børns liv. Eller er det noget helt andet de kigger efter?

Besvar