Hej og tak for et super godt forum
Jeg blev gift med min Thai kone i August 2017, og hun har så været hjemme i nogle måneder, og er så kommet tilbage hertil i marts 2018.
Vi søger så familiesammenførelse da hun kom her i Marts efter Danske regler, og har derfor endnu ikke fået et CPR nummer.
Fra hvornår kan hun benytte sit skattefradrag?
Er det fra den dag i Marts hun ankom her for at bo her permanent via familiesammenførelse, eller er det fra den dag hun får sit CPR nummer?
Hvordan indberetter jeg den slags til skat, hvis jeg gerne vil benytte min kones skattefradrag?
Hun har boet her permanent siden Marts 2018.
Skattefradrag; fra hvornår?
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Skattefradrag; fra hvornår?
Hun har ret til personfradrag for hele 2018. Du kan søge om at få det overført, når hun får sit cpr.nr., og vil få det med tilbagevirkende kraft.
Husk på, at du ikke får den sum som fradraget lyder på, men kan lægge det oveni dine øvrige fradrag, således at du kommer til at betale mindre i skat, og evt. får overskydende skat udbetalt til næste år.
Husk på, at du ikke får den sum som fradraget lyder på, men kan lægge det oveni dine øvrige fradrag, således at du kommer til at betale mindre i skat, og evt. får overskydende skat udbetalt til næste år.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Min mand kom til DK maj 2017. Søgte fs i juni og fik opholdstilladelse nov 2017.
Da han havde fået opholdstilladelsen ringede jeg til Skat og talte med udenlandsafdelingen.
Fik hans fradrag for hele 2017 overført til mig.
Så hun vil få skattefradrag for hele 2018, men først når hun har fået sit cpr. nummer.
Da han havde fået opholdstilladelsen ringede jeg til Skat og talte med udenlandsafdelingen.
Fik hans fradrag for hele 2017 overført til mig.
Så hun vil få skattefradrag for hele 2018, men først når hun har fået sit cpr. nummer.
Min udenlandske kone fik rigtig cpr nummer da vi blev gift i DK - februar 18. Vi søgte ægtefællesammenføring i februar 18.
Jeg fik automatisk hendes fradrag overført i forbindelse med en rettelse på tastselv. Så fradrag er givet for hele 18 selvom hun i begyndelsen af året kun var på turistvisum
Jeg fik automatisk hendes fradrag overført i forbindelse med en rettelse på tastselv. Så fradrag er givet for hele 18 selvom hun i begyndelsen af året kun var på turistvisum
-
Fra og inkl. det år i søgte, dvs. er i gift i 2017 eller tidligere og har hun ikke haft indtægt i 2017 hvor i søgte så kan du bruge hendes ubrugte fradrag fra hele 2017 og når hun får sin opholdstilladelse og personnummer så kan du kontakte skat og få dem til at ændre din skatteopgørelse for 2017 så du får hendes fradrag medberegnet.
Eks: fradrag for 2017 = "Kr. 45.000" x din trækprocent "39" / 100 = Beløbet du får tilbage "Kr. 17.550,-"
Jeg går ud fra at i blev gift og søgte opholdtilladelse / familiesammenføring i danmark i 2017
Mvh Cosmos
Eks: fradrag for 2017 = "Kr. 45.000" x din trækprocent "39" / 100 = Beløbet du får tilbage "Kr. 17.550,-"
Jeg går ud fra at i blev gift og søgte opholdtilladelse / familiesammenføring i danmark i 2017
Mvh Cosmos