Samliv og familiesammenføring med kæreste gennem 3 år

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
koutzen

Samliv og familiesammenføring med kæreste gennem 3 år

Indlæg af koutzen » 18.05.2018 12:36:46

Hey,

Jeg har en filippinsk kæreste som jeg mødte for snart 3 år siden. Vi lever op til alle krav af familiesammenføring, som jeg forstår dem, men jeg er lidt i tvivl med hensyn til kravet om fælles bopæl.

Vi har tilbragt 2 år sammen på samme adresse i Filippinerne, med begge vores navne på lejekontrakten.

Jeg har dog i alt den tid stadig haft min officielle bopæl i Danmark (andelsbolig).

I løbet af de 2 år har vi 2 gange 3 måneder været i Danmark hvor vi har boet sammen i min lejlighed, og vi skal nu til at tage hul på den 3. periode hvor vi havde tænkt os at ansøge om familiesammenføring i slutningen af perioden.

Vi kan dokumentere vores 2 års samliv, men jeg er i tvivl om det er nok med officielle øjne i forhold til at jeg samtidig har haft officiel bopæl i Danmark i en bolig hvor hun ikke står på lejekontrakten?

På forhånd tak for hjælpen

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Samliv og familiesammenføring med kæreste gennem 3 år

Indlæg af mh1 » 18.05.2018 19:43:09

Det er det næppe, medmindre du fik fritagelse fra framelding fra folkeregisteret. I henhold til loven har man som udgangspunkt pligt til at framelde sig, hvis man opholder sig mere end 6 mdr. i udlandet.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar