Familiesammenføring - skal man være i Danmark?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Yeoman

Familiesammenføring - skal man være i Danmark?

Indlæg af Yeoman » 30.04.2018 12:02:55

Hej med jer,

På forhånd tak for dette forum, det hjælper en masse at læse andre posts og tråde.

Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber på at folk kan svare på :roll:

1) Hvis man søger om familiesammenføring i Danmark, mens begge partnere bor i udlandet, kan det lade sig at gøre? Vi overvejer en plan der skulle forløbe sådan: Blive gift i Danmark, søge om familiesammenføring og bo i Israel imens de cirka 10 måneder behandlingstid finder sted. Kan det lade sig at gøre - eller kommer det til at mislykkes, så snart der bliver stillet krav om bolig mm?

2) Kan man søge om familiesammenføring, mens ens udenlandske kæreste studerer i Danmark? Her menes at min kæreste ville studere og selv betale for det første semester på studiet, alt imens vi ville søge om familiesammenføring mens hun læser - på denne måde få betalt de sidste par semester og undgå 10 måneders behandlingstid, hvor man hverken må arbejde, studere eller foretaget sig noget som helst.

Mange tak til folk som evt. gider at svare!

Rasmus,

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Familiesammenføring - skal man være i Danmark?

Indlæg af mh1 » 30.04.2018 17:27:41

1) Ja, hvis man opfylder de krav der stilles. Vær opmærksom på at der kommer nye regler 1. juli. Der er en 'coming home'-regel der giver 6 mdr. til at finde en bolig, som opfylder kravene.

2) Ja, hvis I bliver gift, og igen: kravene skal være opfyldt.
mh
Rådgiver for ÆUG

Yeoman

Re: Familiesammenføring - skal man være i Danmark?

Indlæg af Yeoman » 30.04.2018 18:45:33

Mange gange tak for dit svar - det gav god forståelse! Er det muligt at finde de kommende ændringer nogle steder, så man kan sætte sig ind i reglerne?

Besvar