Sammenføring efter danske eller eu regler

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
josan
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Sammenføring efter danske eller eu regler

Indlæg af josan » 12.12.2008 09:09:16

Jeg skal giftes med en filippinsk aupair i januar 2010. Så der er stadig god tid. Men... jeg er i tvivl, om vi skal prøve at fs hende efter de danske regler eller efter eu regler. Jeg opfylder de danske regler, og hun er 23½, når jeg gifter mig med hende. Og selvom der er stor aldersforskel mellem os, kan jeg sagtens bevise, at det ikke er proforma.

Jeg har ingen mulighed for at pendle fra sverige eller tyskland... så at flytte og dermed miste mit arbejde er desværre udelukket. Så EU modellen er tricky, med mindre det lykkes for de 10 par, der i øjeblikket søger fs ved kun at have meldt sig til den svenske arbejdsformidling lykkes med deres forehavende.

Nogle der har et godt råd?
Ned med udlændingeloven

hfb

Indlæg af hfb » 12.12.2008 14:08:31

Jeg synes du allerede selv har besvaret spørgsmålet :D

Måske EU modellen hvis det lykkes for de 10 par.

DK regler tror jeg ikke du får problemer med.
Der er også stor aldersforskel imellem min kone og jeg. Vi søgte via. DK regler og fik familiesammenføring på lidt under 2 måneder.

josan
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Indlæg af josan » 12.12.2008 19:16:09

Jeg hælder også mest til de danske regler. Så vidt jeg har forstået er der nogle forskelle. Hun vil gerne studere og dermed få SU hurtigst muligt... så vidt jeg har forstået, kan hun ikke det med eu-reglerne. Den største ulempe er selvfølgelig, at hvis jeg kradser af indenfor en årrække på.. er det 7 år?... så bliver hun sendt hjem? Og at efter eu-reglerne skal man ikke stille garanti. Det burde nu ikke blive det store problem! Hun går i øvrigt til dansk nu... hvor mange moduler skal hun bestå før garantien sættes ned???
Ned med udlændingeloven

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 12.12.2008 19:23:07

Man kan sagtens få SU under EU-reglerne, det kræver blot, at den danske ægtefælle arbejder i Danmark, se fx her

viewtopic.php?t=2349

Hvis man vil komme under EU-reglerne uden at flytte til udlandet, er den eneste anden mulighed, at man leverer serviceydelser ud af landet til borgere i et andet EU/EØS-land

Besvar