Jeg har et spørgsmål ang. ansøgning om FS under visumbesøg. Min kæreste har netop været på besøg her i DK og vi har en plan om, at han skal komme på besøg igen næste år i januar, hvor vi vil gifte os, og derefter søge om FS. Grunden til at vi vil ansøge herfra, og at han ikke bare ansøger fra Tyrkiet, er ærligt at det er nemmest, hvis det er mig, der har styr på alle papirerne og sådan
Men så læste jeg lige et andet opslag herind, hvorfra jeg fik forståelsen af, at hvis man søger FS under et besøgsvisumophold og får afslag, så kan man blive pålagt en karensperiode på op til 5 år - er det korrekt forstået?
Det skal siges, at jeg ikke har nogen grund til at antage, at vi vil få afslag - som udgangspunkt tænker jeg, at vi opfylder diverse betingelser, også efter de nye regler, der måske bliver vedtaget. Men jeg har svært ved at gennemskue, om vi måske, for at være på den sikre side, hellere skulle droppe at ansøge fra DK mens han besøger mig, og han så hellere skal indlevere ansøgningen fra Tyrkiet, når han er tilbage dér.
Er der nogen, der kan hjælpe med lidt opklaring?
På forhånd tak for hjælpen