Karensperiode efter ansøgning om FS under visumbesøg?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Diddeli

Karensperiode efter ansøgning om FS under visumbesøg?

Indlæg af Diddeli » 18.02.2018 20:42:19

Hej :)

Jeg har et spørgsmål ang. ansøgning om FS under visumbesøg. Min kæreste har netop været på besøg her i DK og vi har en plan om, at han skal komme på besøg igen næste år i januar, hvor vi vil gifte os, og derefter søge om FS. Grunden til at vi vil ansøge herfra, og at han ikke bare ansøger fra Tyrkiet, er ærligt at det er nemmest, hvis det er mig, der har styr på alle papirerne og sådan ;) Men vi vil ikke gøre brug af retten til processuelt ophold, da han er nødt til at tage tilbage til Tyrkiet og færdiggøre hans uddannelse.

Men så læste jeg lige et andet opslag herind, hvorfra jeg fik forståelsen af, at hvis man søger FS under et besøgsvisumophold og får afslag, så kan man blive pålagt en karensperiode på op til 5 år - er det korrekt forstået?
Det skal siges, at jeg ikke har nogen grund til at antage, at vi vil få afslag - som udgangspunkt tænker jeg, at vi opfylder diverse betingelser, også efter de nye regler, der måske bliver vedtaget. Men jeg har svært ved at gennemskue, om vi måske, for at være på den sikre side, hellere skulle droppe at ansøge fra DK mens han besøger mig, og han så hellere skal indlevere ansøgningen fra Tyrkiet, når han er tilbage dér.

Er der nogen, der kan hjælpe med lidt opklaring?

På forhånd tak for hjælpen :)

gambler

Re: Karensperiode efter ansøgning om FS under visumbesøg?

Indlæg af gambler » 18.02.2018 23:28:51

hvis man er ''ret sikker'' :idea: på at opfylde betingelser, så giver det jo ingen karens

og man skal bare læse selv fra A-Z, kende alle § så der jo ingen problem i det

så vælg udfra hvad der passer bedst

a) søg fra tyrkiet kan ikke være noget problem, om papirer bliver indleveret det ene eller andet sted, burde ikke
være nogen videre forhindring

b) søg fra dk, så får du efterflg. et brev hvor der procedult ophold, kan få tilbagerejse visa, senere får du/i så også
skattefradrag

ulemper er ikke må arbejde, lær dansk skole, kommer først lidt efter i har fået positivt svar, man kan ikke
være sikker på hvor lang tid det tager (det selvfølgelig ens, uanset om det a eller b)

---

og der er ikke stor aldersforskel, eller kortvarigt kærsteforhold, og har tidligere haft visum til danmark :?:

opfylder man så alle andre krav, så det jo bare at gifte sig, og så er det jo relativt sikkert at man får FS,
der skal jo være minimum EN GRUND til at afvise jer, og det burde man sagtens kunne overskue,
ihvertfald ellers ved at ? ''herinde'' om evt. tvivls spørgsmål

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 21.02.2018 17:23:49

Især hvis han efter afleveret ansøgning tager tilbage for at afslutte sin uddannelse er der overhovedet ingen risiko for negative konsekvenser af at aflevere ansøgningen i DK, fremfor at sende den fra udlandet. Så følg I roligt planen.
mh
Rådgiver for ÆUG

Diddeli

Indlæg af Diddeli » 04.03.2018 19:24:41

Tusind tak for jeres svar begge to :)

Jeg havde også fat i US igen, og de bekræftede, at det ville være helt ok i vores tilfælde, at han indleverer sin ansøgning her fra DK. Så den plan holder i os til :)

Besvar