Er tilbage med ny spørgsmål

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Liliana
Geografisk sted: Malmö

Er tilbage med ny spørgsmål

Indlæg af Liliana » 03.12.2008 17:57:08

Jeg får lige nu noget der hedder tabt arbejdsfortjeneste p.g.a. min datters mindre handicap. Har jeg ret i af den ikke hører hverken under aktivloven eller den anden lov som skulle være til hinde for at blive familliesammenført?
den hører under noget der hedder serviceloven §29 http://www.peanutallergi.dk/servlov29.htm
Og at barselsdagpenge (skal på barsel fra januar) hører heller ikke under det.
Citerer: Hjælp ydet efter anden lovgivning en lov om aktiv socialpolitik eller integrationsloven er ikke omfattet af udlændingelovens par. 9, stk. 5, 1. pkt. F. eks. er ydelser som ydes efter lov om en aktiv beskæftigelsespolitik, lov om social pension, lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., lov om fleksydelse, lov om delpension, lov om individuel boligstøtte, lov om sygedagpenge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel ikke til hinder for ægtefællesammenføring efter udlændingelovens par. 9, stk. 5.

M.v.h.
Liliana

Liliana
Geografisk sted: Malmö

fik svaret på det fra borgerservice

Indlæg af Liliana » 05.12.2008 13:53:36

Så her er svaret hvis I andre vil vide det:
Nej, barselsdagpenge og tabt arbejdsfortjeneste hører ikke under aktivloven. Den handler om hvordan man får ledige i arbejde.

Besvar