Min kone har haft midlertidig opholdtilladelse i snart et halvt år, efter at vi ansøgte godt et års tid siden.
Vi står overfor at skulle flytte fra København til Århus.
Jeg har brug for lidt afklaring/andres erfaringer med boligkravet ved flytning.
Der skal være overlap imellem lejekontrakterne.
Således skulle jeg kunne opsige min nuværende lejekontrakt til 1. Maj, og overtage den anden lejlighed til 30. april.
1) Skulle det være iorden, hvis indflytningsdagen på den anden kontrakt er 1. maj
2) I mit nuværende lejemål skal jeg være ud af lejligheden 10 dage inden fraflytning, pga. istandsættelsesperioden. Skal min anden lejekontrakt træde ikraft inden istandsættelsesperioden, eller kan jeg bo på eksempelvis hotel eller andet i de 10 dage?
- Er der en myndighed man kan ringe til, for at få svar på spørgsmål som dette, eller er der nogen som helt konkret ved at de kender svaret på dette?
På forhånd tak.
Boligkravet: Overlap v. flytning
Re: Boligkravet: Overlap v. flytning
Det er intet problem, du behøver jo ikke at nævne alle jeres flytninger. Så længe i har en bolig som opfylder boligkravet når i søger om forlængelse er der intet problem.
mht til spg2 der kan du jo bare sige i har været ude og rejse.
Jeg har flyttet 3 gange indtil videre og jeg har ikke haft nogle problemer. Ringede ind for at få tingene afklaret og jeg fik at vide at der blot skulle være styr på tingene når man søgte om forlængelse
mht til spg2 der kan du jo bare sige i har været ude og rejse.
Jeg har flyttet 3 gange indtil videre og jeg har ikke haft nogle problemer. Ringede ind for at få tingene afklaret og jeg fik at vide at der blot skulle være styr på tingene når man søgte om forlængelse
Står dette nogle steder? - Det eneste jeg tidligere har kunnet læse var, at boligkravet til stadighed skal opfyldes, og at der skal være overlap ved flytning. Det fik jeg også at vide, sidst jeg ringede ind til US.AruParuu skrev: ↑22.01.2018 18:35:02Det er intet problem, du behøver jo ikke at nævne alle jeres flytninger. Så længe i har en bolig som opfylder boligkravet når i søger om forlængelse er der intet problem.
Det står ingen steder, jeg har blot ringet ind og spurgt.