Jeg var så heldig at støde ind i manden i mit liv i Australien som nu er min amerikanske kæreste. Vi er begge 27 år. Vi tilbragte omkring to år i Australien hvorefter vi rejste hjem til Danmark for at besøge min familie og derefter tog til USA for at besøge hans familie. Vi er lige nu i New Zealand og har boet her i et halvt år. Vi er ved at få tilsendt beviser på at vi har boet sammen. Vi er så småt ved at være klar til at vende snuden hjem mod Danmark. Vil det være bedst for ham allerede nu at starte med at søge om at få et sagsnummer/ansøgningsnummer eller er det bedst at vente med at starte noget som helst til han er hjemme?
Hvis han søger fra sit hjemland er han tilladt at komme og besøge mig i mellemtiden mens han venter på svar?
Og hvor stærkt tror I at vi står? Alt mulig hjælp/råd modtages gerne☺☺
Familiesammenføring med amerikansk kæreste
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Familiesammenføring med amerikansk kæreste
En amerikaner kan visumfrit rejse til DK for 90 dage, og efter at have været ude tre mdr. påny rejse ind og blive 90 dage, så ja, det lader sig gøre. Man kan også søge, og derpå bede om tilbagerejsetilladelse, hvis man ikke har behov for at bruge tre mdr. for at afvikle sin tilværelse andetsteds. Sagsbehandlingstiden er pt ca. 10 mdr.
Jeg ville anbefale at I søger, når al dokumentation er klar, og at du ikke flytter til DK i alt for god tid før han kan komme for at blive.
Jeg ville anbefale at I søger, når al dokumentation er klar, og at du ikke flytter til DK i alt for god tid før han kan komme for at blive.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG