Hej ZB,
Mange tak for din forklaring. Dét var til at gennemskue... TAK
Det med at man ikke har lov til at modtage hjælp efter lov om social politik, gælder det også når vi har dispensation fra at jeg skulle stille økonomisk sikkerhed?
(Vi har ikke brug for det men ville gerne vide det... tænker sådan i forhold til hvis min mand skulle gå hen og blive syg og ikke have nået at arbejde det år først... så er det meget rart at have styr på hvad ens muligheder er og ikke er

)
Jeg er så så heldig at min søn er så lille som han er, at der er 10 år inden han er 18 år gammel, så vi har tid at løbe på.
Det er også helt vidunderligt at se hvor glad han var over at få afvide at NU bliver Daddy her HELE tiden... ikke noget med at han skal afsted op på værelset eller noget. Nu har han sin daddy permanent. Nuuuj et SMIL der kom fra den dreng og øjnene strålede. Hele den store familie på både den ene og anden side er også SÅ ufattelig glade sammen med os, det er bare så fantastisk.
Lige et andet spørgsmål

Min mand har studeret en bachlor grad i IT og gør det stadigvæk, så vi skal have søgt SU til ham osv.
MEN i og med at han hørte til i Sverige, men i Skåne, har sagsbehandleren sendt papirerne til den danske ambassade i Stockholm hvor der står han skal dertil for at få sit sticker.
MEN vi havde jo proccessuelt ophold, så er der ikke mulighed for at han kan modtage stickeren her i DK
De har også stavet hans efternavn forkert

Dét skulle jo også gerne rettes men er lidt usikker på om det er den sagsbehandler som har skrevet papirerne vi skal have fat i eller om vi bare skal tage en tur til Udlændinge service i deres åbningstid...
Tak fordi du tog dig tid til at få mit spørgsmål besvaret
Knus,
Mrs Jones