Forlængelse af sikkerhedsstillelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Sherry83

Forlængelse af sikkerhedsstillelse

Indlæg af Sherry83 » 05.09.2017 09:03:05

Jeg har lige et par spørgsmål til forlængelse af sikkerhedsstillelsen. Jeg har læst inde på nyidanmark, men er stadig i tvivl.

1. Skal jeg have den forlænget i samme filial, som da den blev stillet, eller er dette ligemeget?
2. Kan jeg få den forlænget i fx 10 år frem, eller er max grænsen 5 år?
3. Er det rigtigt forstået, at man medbringer bilag 4 til banken, som skal underskrives, og at det er det eneste, banken skal?
4. Kan se det skal hæftes på det originale garantibevis, men jeg har simpelthen glemt, hvad det er for et :roll: ?? Skal jeg så selv sende det hele til kommunen eller til udlændingestyrelsen? Vi søger først om forlængelse af opholdstilladelsen omkring november måned.

Håber nogen kan hjælpe, så jeg får ordnet det korrekt.

Sherry83

Re: Forlængelse af sikkerhedsstillelse

Indlæg af Sherry83 » 09.09.2017 15:35:25

Slet ingen?!

Pelle

Indlæg af Pelle » 09.09.2017 17:54:19

1)
Ligemeget hvorhenne, så længe det er samme bank ;)

2)
Jeg oplevede at kommunen ikke ville godkende bankens forlængelse hvis den var længere end 5 år. Jeg ville også gerne bare forlænge rigtig længe, men kommunen sagde jeg skulle holde det til 5 år.

3)
Ja, og så skal de i deres egne systemer sørge for at du ikke kan hæve pengene i 5 år længere ude i fremtiden.

4)
Bilag 4 er et tillæg til originalen. Det er den oprindelige dokument du udfyldte ved første sikkerhedsstillelse der menes. Du kan jo passende tage dette med i banken så de kan se hvad de underskrev, men jeg mener ikke det tjener nogen egentlig funktion.
Efter banken har udfydt bilag 4 skal det til kommunen som så godkender. Det en godkendelsen fra kommunen du vedhæfter forlængelsesansøgning der sendes til US.

Sherry83

Indlæg af Sherry83 » 12.09.2017 07:43:38

Tusind tak Pelle for svar! Det var en stor hjælp ☺👍

Sherry83

Indlæg af Sherry83 » 14.09.2017 17:08:49

Hej igen
Nu har jeg så forsøgt at få en aftale i stand i min bank, så de kan forlænge sikkerhedsstillelsen og underskrive bilag 4. Men får dette svar på mail:

"Angående forlængelse af sikkerhedsstillelse, bedes du tage kontakten til kommunen, der er dem der kan hjælpe dig med forlængelse, banken ikke hjælper dig med den del. Vores opgaver i denne sag, er at ændre sikkerhedsstillelse efter anmodning fra kommunen af."

Det er da ikke rigtigt vel? :|

Mvh

Sgr

Indlæg af Sgr » 18.09.2017 15:25:52

Hmm, jeg har klaret første del af skemaet - det var nemt - men har endnu ikke åbnet anden del. Jeg er lidt forbavset hvis der er noget som skal printes ud og rundt i systemet.

Jeg ved ikke om kommunen kun vil have det 5 år, men det kommer måske. På den anden så er de vel nødt til at acceptere 6-7 år i forbindelse med de forlængelser som strækker sig over de tidsrum.

Pelle

Indlæg af Pelle » 25.09.2017 20:45:29

Sherry83 skrev:
14.09.2017 17:08:49
Hej igen
Nu har jeg så forsøgt at få en aftale i stand i min bank, så de kan forlænge sikkerhedsstillelsen og underskrive bilag 4. Men får dette svar på mail:

"Angående forlængelse af sikkerhedsstillelse, bedes du tage kontakten til kommunen, der er dem der kan hjælpe dig med forlængelse, banken ikke hjælper dig med den del. Vores opgaver i denne sag, er at ændre sikkerhedsstillelse efter anmodning fra kommunen af."

Det er da ikke rigtigt vel? :|

Mvh
Nope, der er banken forkert på den. Jeg ville tage ned i banken med et næsten udfyldt skema og forklare min rådgiver det face-to-face. Det starter ved banken, så kommunen og til sidste US.

Sgr

Indlæg af Sgr » 08.10.2017 07:04:54

I mit tilfælde startede jeg også ved banken, men det viser sig at det starter ved kommunen. De har nu sendt mig et skema som jeg skal i banken med og derfra skal det vist til kommunen som så giver udlændingestyrelsen besked.

Udlændingestyrelsen sagde dog til mig telefonisk at det begynder med at de giver kommunen besked.

Dette er blot anden forlængelse, og det ligner allerede kaos. Næste forlængelse bliver det endnu værre fordi den forlængelse er 6årig, men kommunen vil kun forlænge garantistillelsen med 5 år, og så siger udlændingestyrelsen at man kun får forlænget opholdet med 5 år. I begyndelsen har man vist lidt ekstra år at løbe på fordi banken hele tiden i mit tilfælde forlænger med de maksimale 5 år, men i det lange løb bliver den overskydende tid brugt op.

Men hvad pokker reglerne er formodentlig lavet om mange gange inden ;-)

Besvar