Hej
Jeg kan godt lide at være et skridt foran når det gælder økonomi.
Hvis man skal have penge i banken stille det som garanti hvad koster det overhovedet ?
Dansk bank siger 300 kr.
Mig eget sagde 1000 kr til Garantiprovision og betale 3,5 % hver kvartal. Vil det så betyde at mine penge bliver mindre hver 3. md eller ?? Jeg skal betale for at have pengene der ?
Jeg er ikke helt med. Kan I ikke vejlede her omkring dette er forklare det fra punkt til punkt evt hvilke bank man så skal vælge ??
Mvh
Penge i banken garantien
Re: Penge i banken garantien
Du kan stille to former for garantier, en deponeringsgaranti eller en anfordringsgaranti. Uanset hvilken du vælger, er det din bank der bestemmer hvad det skal koste, og herefter er det så op til dig om du synes det er rimeligt eller ej. Er du utilfreds med prisen kan du forsøge at forhandle med din bank, eller kontakte andre banker for at høre hvad de kan tilbyde.
Ved en deponeringsgaranti forstås at banken opretter en spærret konto, som de giver kommunen fuldmagt til. Det koster typisk et oprettelsesgebyr og der er som regel ingen løbende omkostninger. Du skal selv indbetale beløbet til sikkerhedsstillelse.
Ved en anfordringsgaranti er det banken der stiller garantien overfor kommunen og det tager de sig naturligvis betalt for, da de løber en risiko. Her skal du altså ikke selv indbetale beløbet til sikkerhedsstillelse. Det koster formentlig et oprettelsesgebyr og herefter skal du betale garantiprovision til banken hvert kvartal.
Giver det mening?
Ved en deponeringsgaranti forstås at banken opretter en spærret konto, som de giver kommunen fuldmagt til. Det koster typisk et oprettelsesgebyr og der er som regel ingen løbende omkostninger. Du skal selv indbetale beløbet til sikkerhedsstillelse.
Ved en anfordringsgaranti er det banken der stiller garantien overfor kommunen og det tager de sig naturligvis betalt for, da de løber en risiko. Her skal du altså ikke selv indbetale beløbet til sikkerhedsstillelse. Det koster formentlig et oprettelsesgebyr og herefter skal du betale garantiprovision til banken hvert kvartal.
Giver det mening?
Re: Penge i banken garantien
Mange tak for hjælpen