Hej
Er igang med at benytte mig af Eu reglerne for familiesammenføring og vil gerne have om en af jer kan se om der er et eller 2 punkter som jeg mangler
1 ) Er blevet udstationeret i Litauen af mit arbejde ( har kontrakt på 6 måneder, men kan se at jeg nok allerede kommer hjem efter små 4 måneder )
2 ) Har lejlighed, men leje kontrakten er udstedt til min arbejdsplads men har fået kopi deraf.
3 ) Gemmer mine kvitteringer for mine indkøb som dokumentation for at jeg har været her.
4 ) min kone har opsagt sig job og flytter over til mig per 1 december og hun vil så bo sammen med mig her indtil start februar ( har selv arbejdet og boet her fra den 1 november
5) eneste minus er at jeg har et hus i DK som jeg er medejer af ( men min familie bor der og de betaler huslejen )
6 ) Har ikke søgt Visum for at være her da det er en del af EU og kan opholde mig her i op til 90 dage uden problemer og kommer så til at lev 14 dage ulovligt her.
7 ) Har oplyst det i min Sociale sygesikring at jeg er i udlandet ( min arbejdsgiver har informeret dem )
8 ) Derudover har de også informeret min kommune at jeg ikke er i landet pga skatte fordele ( både for dem og mig )
9) Min kone kommer med Fly hertil den 1 december og der gemmer jeg selvfølgelig også en kopi af hendes billet
10 ) Vi er kun blevet viet på muslimsk vis ikke via Rådhuset men kan se at udlst.dk selv skriver fast samlever og vielses attesten på den muslimske vis er på Tysk og den har jeg selvfølgelig planlagt at vedlægge.
Mit spørgsmål er selvfølgelig nu, har jeg husket det hele og hvornår syntes i at jeg skal skrive til udlændingestyrelsen og bede dem starte sagen, da jeg ved de typisk skal bruge lidt tid til at godkende alting. ( Håber bliver godkendt, eller må jeg flytte til Flensburg og bo der sammen med hende )
( tænkte selv på slutningen af December da min lillebror kommer på besøg og kunne give ham papirerne med hjem og han kan sende dem til udlændingestyrelsen. ) vil så til den tid have boet her 9 uger og vil selvfølgelig stadigvæk være hernede til engang i februar.
Venligst input
På forhånd tak
Johnsey
Spørgsmål om det er muligt
Indlægget her hører vist til under EU/Sveriges & Slesvig-løsningen, da det omhandler EU-retten og ikke de nationale danske regler for familiesammenføring
Ellers vil jeg da kraftigt råde dig til at blive folkeregistreret i Litauen og altså være registreret som udvandret af Danmark, da du ellers kan få problemer ved tilbagevenden til DK. I kan gøre brug af EU-retten, når din ægtefælle har opholdt sig i mindst 2 uger, men helst 10 uger, i Litauen.
Ellers vil jeg da kraftigt råde dig til at blive folkeregistreret i Litauen og altså være registreret som udvandret af Danmark, da du ellers kan få problemer ved tilbagevenden til DK. I kan gøre brug af EU-retten, når din ægtefælle har opholdt sig i mindst 2 uger, men helst 10 uger, i Litauen.