Håber der er nogen der kan hjælpe med at svare på det her spørgsmål.
Min mand og jeg står med et problem, da det ser ud til at vi ikke kan nå at få legaliseret vores ægteskabscertifikat (vi blev gift i Filippinerne i April), og sendt det til DK osv. inden hans visum udløber i midt/slut Juli. Det vil tage ca. en måned før vi overhovedet kan komme i gang med at få det legaliseret i Filippinerne.
Min kommune vil gerne registrere ægteskabet uden legalisering.
Spørgsmålet er så, når man søger om familiesammenføring, kræver de så at få det originale ægteskabscertifikat med red ribbon, eller er et dokument udstedt af kommunen her i DK nok?
Hvis ikke, er der så nogen der ved om det er muligt at få originalen legaliseret enten på generalkonsulatet her i DK eller på ambassaden i Oslo?
Originalt ægteskabscertifikat ved ansøgning?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Originalt ægteskabscertifikat ved ansøgning?
Når man søger om fs, skal man kunne vedlægge kopi af de legaliserede dokumenter. Kommunerne er ofte mindre krævende, men US og Statsforvaltningen har stramme krav til dokumentationen.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Re: Originalt ægteskabscertifikat ved ansøgning?
Tak for svar 
Er der nogen der ved om de vil afvise ansøgningen til familiesammenføring, hvis ikke den originale vielsesattest, legaliseret, er vedlagt? Eller tager de imod ansøgningen alligevel, og så senere beder om dokumentet?
Er der nogen der ved om de vil afvise ansøgningen til familiesammenføring, hvis ikke den originale vielsesattest, legaliseret, er vedlagt? Eller tager de imod ansøgningen alligevel, og så senere beder om dokumentet?