Hej,
Min mand søger arbejde, og har fundet en interessant jobopslag, som han kvalificeret til. Han har endnu ikke søgt det, men vi er lidt i tvivl om det overhovedet kan være relevant pga. boligkravet. Jobbet ligger på en ø, ca. 7 timer med offentlig transport for der hvor vi bor. Jobbet stiller en bolig til rådighed i forbindelse med ansættelsen, hvor vi begge kan bo. Da jeg er specialestuderende, er det ikke afgørende for mig, hvor vi bor.
Jobbet er sæsonbetinget og han ville kun skulle arbejde der et halv års tid. Mit spørgsmål er så, hvad gør vi med vores bolig? Vi kan evt. beholde vores lejelighed og fremleje den i perioden, men må vi det?
Må vi bo i den midlertidige bolig som hans arbejde ville stille til rådighed, og have folkeregister adresse der? (hvis den størrelsesmæssigt opfylder boligkravet)
Bliver vi nødt til at beholde begge boliger og betale husleje, selvom vi reelt kun benytter den ene? Og så beholde vores folkeregister adresse, selvom det er tydeligt at vi ikke bor der, når min mand nu ville få 7 timer per vej til job.
Eller er det bare en helt umulig plan?
Håber det giver mening, på forhånd tak for svar
Bolig i forbindelse med midlertidigt job / Pendler
-
AcrossTheNight
-
AcrossTheNight
Re: Bolig i forbindelse med midlertidigt job / Pendler
Ingen der kan hjælpe?