Førtidspensionist og familiesammenføring
Førtidspensionist og familiesammenføring
hej, har et spørgsmål.
på den tidspunkt får jeg førtidspension og jeg får også nogle hjælp fra kommune samt børneydelse og boligstøtte.jeg er danskstatsborgsakabe og jeg vil søge om opholdtilladelse til min kone . Skal jeg så følger alle kraverne for fammiliesammenføring under dette den økonomisk sikkerhedsstillelse, fordi jeg har hørt en gang ,at hvis man er pensionist , så behøver man ikke betale de 50000 kr ?
håber I vil hjælp mig
mvh,Mimi
på den tidspunkt får jeg førtidspension og jeg får også nogle hjælp fra kommune samt børneydelse og boligstøtte.jeg er danskstatsborgsakabe og jeg vil søge om opholdtilladelse til min kone . Skal jeg så følger alle kraverne for fammiliesammenføring under dette den økonomisk sikkerhedsstillelse, fordi jeg har hørt en gang ,at hvis man er pensionist , så behøver man ikke betale de 50000 kr ?
håber I vil hjælp mig
mvh,Mimi
Re: Førtidspensionist og familiesammenføring
du skal stadig stille garantien selvom du er pensionist
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Pensionister er ikke fritaget for sikkerhedsstillelse, men da du får børneydelse må du have et eller flere mindreårige, hjemmeboende børn.
Børn over 6 år, som altid har boet i DK, har opnået selvstændig tilknytning til DK, og såvel de, som børn i alle aldre, som mindst har 'normalsamvær' med den anden forælder i DK, kan udløse dispensation for sikkerhedsstillelse. Dette skyldes at børn med selvstændig tilknytning til DK og/eller samvær med den anden forælder ikke skal tvinges til at forlade deres hjemland, og evt. være henvist til at samvær med den anden forælder skal foregå over landegrænser.
Børn over 6 år, som altid har boet i DK, har opnået selvstændig tilknytning til DK, og såvel de, som børn i alle aldre, som mindst har 'normalsamvær' med den anden forælder i DK, kan udløse dispensation for sikkerhedsstillelse. Dette skyldes at børn med selvstændig tilknytning til DK og/eller samvær med den anden forælder ikke skal tvinges til at forlade deres hjemland, og evt. være henvist til at samvær med den anden forælder skal foregå over landegrænser.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
men min kone er ikke forældre til mine børn , da deres mor er bort derfor.mh skrev:Pensionister er ikke fritaget for sikkerhedsstillelse, men da du får børneydelse må du have et eller flere mindreårige, hjemmeboende børn.
Altså min kone kommer i juni måned på besøget efter hun har søgt turistvisum ,kan hun søge visum forlængelse til 6 måned efter ?
Man kan ikke forlænge et turistvisum - hvor gamle er dine børn ?
[quote="closed1"]Man kan ikke forlænge et turistvisum - hvor gamle er dine børn ?[/quo
15 år
15 år
og undskyld det var et visum for privat besøge , er det stadigvæk det samme ?
Ja, visum er maks 90 dage.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Det er NETOP det, at din ægtefælle ikke er med-forælder til dine børn, der gør at de kan udløse dispensation.
Dine børn må jo have en anden forælder i DK, medmindre de er blevet til ved kunstig befrugtning?
Og ellers: som skrevet, hvis de er mindst 6 år gamle, og altid har boet i DK, kan de udløse dispensation. 15-årige hvis forælder søger om familiesammenføring, kan altså udløse at deres forælder får dispensation for sikkerhedsstillelse.
Dine børn må jo have en anden forælder i DK, medmindre de er blevet til ved kunstig befrugtning?
Og ellers: som skrevet, hvis de er mindst 6 år gamle, og altid har boet i DK, kan de udløse dispensation. 15-årige hvis forælder søger om familiesammenføring, kan altså udløse at deres forælder får dispensation for sikkerhedsstillelse.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG